libGLU

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 24 Lut 2002, 18:44:45 CET

On Sun, Feb 24, 2002 at 03:33:19PM +0000, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:
> Od dawna mamy zrąbane libGLU (w XFree86). Problem polega na tym, że to
> jest zaimplementowane w C++, ale wiele programów w C (np. xtraceroute)
> próbuje linkować libGLU bez libstdc++ i są brakujące symbole.
>
> Jakim cudem to miało działać? Jakim cudem innym działa? Mam gcc3,
                                                              ^^^^
> ale to jest według mnie tak napisane, że nie ma prawa działać.

Z gcc 2.95 działa - dopiero gcc3 wymaga libstdc++ dla każdego(?)
programu w C++, a nie tylko korzystających z STL.

> /usr/X11R6/lib/libGLU.so: undefined reference to `cos'
> /usr/X11R6/lib/libGLU.so: undefined reference to `sin'

A to już nie stdc++ :)
(tak, wiem że libstdc++ jest zlinkowane z -lm)
-lm w 4.2.0 jest poprawione. -lstdc++ też (także przy gcc 2.95 - niestety)

Poza tym libGLU używa funkcji z libGL, więc dla formalności przynajmniej
powinien być zlinkowany z libGL (a nadal nie jest).
W praktyce nie szkodzi, bo nie sposób używać libGLU bez libGL.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/