php-cgi (4.1.1-3)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 25 Lut 2002, 21:18:09 CET

On Mon, Feb 25, 2002 at 02:17:53PM +0100, Jarosław Kamper wrote:

> Możesz rozwinąć? Bo ja myślałem o czymś innym - 660 http.http na katalogi
> apache'a (żeby tylko wybrani userzy dopisani do grupy http mogli psuć,
> jak i czytać z poziomu shella dane strony, oraz 770 http.http aby ci sami
> mogli używać php-cgi. Chociaż jakby to miało wyglądać dla stada
> użytkowników, żeby zabronić im zaglądania sobie wzajemnie w
> /home/httpd/html/http_użytkownika to już nie mam pojęcia (710 na ten
> katalog?).

php nie musi mieć nic wspólnego z http. Można pisać normalne programy
w php ;)
(tak, widziałem taki - instalator do czegoś w php - bleee, oczywiście
bez poprawiania nie działało)

Widzę dwa rozwiązania:
a) tworzenie php_session_mm.sem w $TMPDIR, a jeżeli nie istnieje, to
w /var/run ew. /var/run/cośtam.
Pytanie do używających apache-suexec: jak wygląda sprawa zmiennych
środowiskowych - da się je ustawiać w zależności od usera?

b) tworzenie tego przez mkstemp (żeby nazwa była za każdym razem inna)
w jakimś katalogu (np. /var/run/php) z uprawnieniami 733 root.root
(ew. 773 root.http, jeśli trzeba)

Które z nich lepsze?

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/