QT: a może jednak snapshot?

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Śro, 27 Lut 2002, 11:39:54 CET

Cześć

Jak może niektórzy zauważyli najpierw przygotowałem (nie do końca, wiem)
snapshot QT a potem zrobiłem upgrade do oficjalnej 3.0.2. Otóż okazuje
się że to był _down_grade. Snapshoty zawierają już sporo rzeczy, których
nie ma w 3.0.2. Między innymi możliwość instalacji á la DESTDIR,
dodatkowe switche do ./configure umożliwiające swobodne rozmieszczenie
danych i pluginów. Brak tych rzeczy w 3.0.2 powoduje kupę problemów,
szczególnie ze ścieżkami w których są rozmieszczane pluginy i dane. Tak
naprawdę, to trzeba implementować to co już jest w snapshotach. A ręczne
instalowanie we właściwych ścieżkach, tak jak to było robione wcześniej
jest *złym* pomysłem, bo QT zwyczajnie nie znajduje potem swoich plików.
A często objawia się to w wyjątkowo paskudny sposób. Np w designerze po
utworzeniu okienka aplikacji powinien pojawić się wizard, który jest
dostarczany w postaci pluginu. Tyle że w naszym QT plugin nie był
znajdowany, designer nie pokazywał żadnego błędu a ja kląłem na autorów
(znakomitego skąd inąd) tutorialu.

Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej użyć snapshotu. Puki co, będę
próbował połatać oficjalne 3.0.2 aby instalowało się tam gdzie powinno,
a w międzyczasie czekam na wasze opinie.

PS. W przypadku snapshota jego numer powinien być w Version czy Release?
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--