zagrodzki: kernel.spec

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pon, 21 Sty 2002, 15:23:07 CET

On Mon, Jan 21, 2002 at 03:04:18PM +0100, Jarosław Kamper wrote:
> To ma wspólnego, że jak się wyłączy security logging, to program działa
> i nie sypie Sig11 ;) Czyli co, security logging jest zwalony, czy bardziej
> czuły na Sig11 (pomimo, że na tej maszynie nigdy Sig11 nie widziałem (poza
> SL)). ;)

Jeżeli program jest np. daemonem, który przy każdym połączeniu robi
fork(), a gdy ten proces potomny się kończy, to wywala się z Sig11, to
wtedy tych sygnałów normalnie możnaby wogóle nie zauważyć. A grsecurity
to loguje, po takie niezauważone sig11 mogą wskazywać na dziurę
w programie, albo nawet na próby ataku.
I naprawdę nie sądzę, żeby to logowanie coś psuło. Najwyżej może pokazać
to, o czym admin wcześniej nie miał pojęcia.

Pozdrowienia,
        Jacek