poldek a modemowcy

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Wto, 22 Sty 2002, 23:25:40 CET

wtorek 22/01/2002 11:20:28, Daniel Mróz:
> Hmmmm... Poldek moglby pobierac paczke z opisami w jezyku $LANG (np.
> packages.dir.pl.gz, czy packages.dir.en.gz). Po co ciagnac wszystkie?

Ano po nic. Tak trzeba to będzie zrobić, ale to tylko łagodzi
problem, z 1,8M za rok będzie znowu 3. Pomysł na to poniżej.

Za każdym razem kiedy robiony jest cały indeks, robione są także
indeksy z tym co przybyło w przedziałach dobowych (po dacie budowania
pakietu); czyli wyglądałoby to tak:

$ ls packages.i/
packages.dir.2002.01.22.gz
packages.dir.2002.01.23.gz
packages.dir.2002.01.24.gz

Program zaglądałby do indeksu, który ma lokalnie, ściągał brakujące
dni i składał sobie indeks do kupy. Myślę że wystarczy trzymać te
przyrostowe packages.dir*y z ostatnich 30 dni.

Wada:

Nie ma jak zarejestrować faktu usunięcia pakietu czy też zmiany
jego nazwy -- pakiety usunięte będą dla korzystających z tych indeksów
nadal widoczne.  IMHO to mała wada -- usniętych pakietów jest raczej
niewiele, zresztą można to też próbować korygować po listingu
pakietów, o właśnie, czyli tej wady w zasadzie nie ma.