XFree86 4.2.0

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Pią, 25 Sty 2002, 20:09:57 CET

Thu, 24 Jan 2002 21:49:09 +0100 (CET), Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> pisze:

> Pzrekompilowanie całsoć w sytuacji keidy mam yczyste pakiety to jest
> formalnosć dla buildewrów które beą musiały kilka dni pod rząd rzęzić
> (i dobrze im tak :).

Nie wystarczy wpuścić na buildery, ktoś musi wprowadzić poprawki
do różniastych pakietów. Nie wiem, kto oprócz mnie używa gcc3 i to
poprawia. Na przykład dzisiaj chwyciłem lame i trzeba było zmienić
#ifdef 0 na #if 0. Na pewno jeszcze co najmniej kilkanaście mało
ważnych pakietów wymaga podobnych poprawek.

W jakimś przypadku (teraz nie pamiętam w czym) zmiany w C++ musiałyby
być bardzo duże (pakiet używał niestandardowych elementów biblioteki,
które usunięto w gcc3), części nie wiedziałem jak to poprawić
(np. konstruktor fstream z deskryptora) i dałem sobie spokój. Takich
pakietów może być więcej.

ghc (Glasgow Haskell Compiler) nie całkiem działa z gcc3 i dwa pliki
źródłowe (spośród kilkuset) przekompilowuję u siebie gcc-2.95.3,
którego wykastrowaną wersję sobie zostawiłem.

Podsumowując: wszystkie ważne elementy systemu działają z gcc3,
ale przy tych, które akurat nie działają, często nie da się nic
zrobić (dopóki autorzy sami nie dostosują tego do gcc3).

> Przy okazji javy: chętnie dałbym dostęp do wysyłania zleceń na
> buildery kolejnej osobie która uporzadkowałby wszelkie javizmy
> jakie mamy, bo ja się w tym nie orientuje/nie wyznaję i dlatego
> może wygladać to tak jakbym miał jakąś fobie na punkcie omijania
> tych asobów :). Musiały być to osoba która mogłaby poświecić na
> to troche wiecej czasu i miałaby raczej dość swobodny dostęp do
> sieci. Chętnie widziałnbym w tej roli qrczaka.

Niestety nie znam się na Javie prawie nic. Nawet nie wiem, jakie
implementacje javy mamy do wyboru.

--
 __("<  Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/
 \__/