XFree86 4.2.0

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Sob, 26 Sty 2002, 14:45:52 CET

On Fri, Jan 25, 2002 at 10:40:37PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Jak na razie są ttylko dwie rzeczy konkretnie zlokalizowane i wypisałem
> je sam. Obie mają w tej chwili znacznie marginalne.

> Na pierwsze nie ma to wpływu bo kernel kompilujemy za pomocą kgcc, a co do
> glibc i gcc 3 to były jzu tu głosy że tu nie ma sie o co czepić.

Zobacz sobie liczbe otwartch bug reportów o gcc 3 (na ichnej bugzilli).
Na liście co chwilę są reporty typu register clobber. Pozatym nawet
jeśli gcc byłby bezbłędne, to optymalizuje *znacznie* mocniej. To miło
;) Ale jest z tym związany pewien problem. Gcc optymalizuje zgodnie ze
standardem. A cześć programów nie jest napisana zgodnie ze standardem
(powidziałbym, że większość). Np. standard mówi, że wskaźniki różnego
typu nie mogą wskazywać na tem sam obiekt, co gcc wykorzystuje przy
rozstrzyganiu aliasingu.

Czytaj: kompilacja gcc3 może sprawdzić, że niektóre programy zaczną się
psuć w najmniej spodziewanych momentach.

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-