kontrolery RAID (i nie tylko) i instalator

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 26 Sty 2002, 17:26:12 CET

On Sat, Jan 26, 2002 at 03:47:34PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> Bzdura. Wykryć urządznia mozeszna sto procent. Mając ID tego urządzenai
> mozesz zajrzeć do włąsnej bazy urządzeń (i taką mamy przeciez) krtóra
> kojarzu ID z modułami.
A ty zagwarantujesz że zawsze baza będzie kompletna?
Już kiedyś wściekałem się na RH, gdy nie mogłem skonfigurować sieci, bo
instalator nie znał RTL8029. Więc trzeba było instalować system bez
sieci, ręcznie konfigurować interfejsy i ręcznie robić aliasa w
modules.conf. Do niedawna jedną z zalet PLD było to, że admina się nie
ogranicza. A teraz chcesz to zniszczyć?

> Po załadowaniu modułu masz do dyspozycji urżadznie
> albo nie. Nie masz go tylko w przypadku kiedy obsługa jes rąbnięta więc
> robić mozesz sobie dalej na drutach.
Nie rozumiesz, że zawsze w PLD (i w czymkolwiek innym o podobnej
złożoności) będzie coś walnięte? Ale często można to obejść, przez
wybranie czegoś na siłę (nawet w przypadku PLD).

Poza tym, jeśli stawiasz na taką automatykę, będzie trzeba w README
napisać wyraźnie, że mamy w d... użytkowników systemów opartych
o ISA, EISA oraz inne "niestandardowe" rozwiązania.
Już kiedyś poprawiałem drivery kart pcnet32 w kernelu, bo jakiś
"mądrala" usunął opcje ręcznego ustawiania io i irq (zapewne takie samo
rozumowanie jak twoje). Przez to nie można było uruchomić wbudowanej
sieciówki niektórych starych Compaq'ów. I nie mów mi, że to sprzęt
przestarzały którym nie ma się co zajmować, bo co jakiś czas przychodzą
do mnie maile (głównie ze stanów --- czyżby tam "złom" był popularny) z
pytaniem jak mi się to udało i co trzeba zmienić.

Wielu ludzi przekonało się do PLD z powodu bootkietki z prowizorką,
która kiedyś robiła za instalator. Możliwości jakie dawała były
wspaniałe. Zgadzam się, że nie można poprzestać na "prowizorce", ale
IMHO nie ma sensu odrzucać wszystkiego z tego co się sprawdziło.

Jeśli o mnie chodzi to w instalatorze powinna być możliwość poprawienia
wszystkiego co on robi.
Np. instalator twierdzi, że znalazł kartę sieciową XXX i dodaje "alias
eth0 xxx", a admin może to zmienić na "alias eth0 ne".
Instalator twierdzi, że znalazł SCSI, admin wpisuje że nie ma żadnego
SCSI (może ma, ale wie że jest walnięte) itp.

Pozdrowienia,
        Jacek