Parę pytań technicznych -> choosair

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Wto, 1 Sty 2002, 12:01:52 CET

On Mon, Dec 31, 2001 at 01:46:40PM +0100, Tomasz Witek wrote:
> Mam problem ze zrobieniem speca.
> Poruszałem ten temat na ircu ale były 2 stanowiska, i poprosu nie
> przebrnołem przez to. Chodzi o to, ze jest jeden program kompilowany
> 3 razy z różnymi opcjami.
> Padały propozycje: zobacz jak jest zrobiony vim, albo kernel.
>
> Tylko ze w kernel'u modóły są budowane do innych katalogów
> a vim jest budowany do innych nazw plików.
>
> I tu pojaiwa się mój problem bo te program musi się za każdym razem
> tak samo nazywać, więc, albo musi przejść 3 razy przez buildery
> tylko z innymi wajchami, albo ( i ten pomysł wydaje mi sie
> [...]

Rozumiem, że trzeba sobie wybrać przy instalacji jedną z trzech wersji.
Proponuję inne rozwiązanie.

Wrzuciłem na CVS "pakiet" choosair.
Do pakietu trzeba stworzyć plik nazwa-symlinks
Format pliku:
source1	dest1
sourcen	destn

, gdzie source dest takie jak przy ln -sf source dest

Source powinny być względne wobec dest, np.

Plik vi1-symlinks zawiera:
vi1	/usr/bin/vi

vi2-symlinks:
vi2	/usr/bin/vi

Pliki -symlinks idą do katalogu /etc/choosair

Polecenie:
choose nazwa
ustawi odpowiednio symlinki, np.

choose vi1
choose vi2

Nie ma konfliktów, w locie można sobie zmienić program.
I ten schemat chce zastosować do wszystkich demonów, np. dla smtpd symlinki
wyglądały by tak:

#qmail-symlinks
qmail	/etc/rc.d/init.d/mail
sendmail-qmail	/usr/sbin/sendmail

#sendmail
sendmail	/etc/rc.d/init.d/mail
sendmail-sendmail	/usr/sbin/sendmail

Wystarczy wykonać: choose qmail albo choose sendmail

W ten sposób nie byłoby ŻADNYCH konfliktów a przy okazji ujednolicony by był
sposób startowania demonów,
np. /etc/rc.d/init.d/mail start dla dowolnego stmpd

WF