Co to za bałagan z slrn?!

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Czw, 3 Sty 2002, 15:16:41 CET

On Thu, Jan 03, 2002 at 02:48:00PM +0100, Jarek Baczynski wrote:
> [...]
>
> -   slrn_read_startup_file (file);      /* global file for all users */
> +   slrn_read_startup_file ("/etc/slrn.rc");      /* global file for all users */
>
> Cóż to za partyzantka??  Trzy linijki wyżej zmienna file inicjowana jest
> przez:
>
> #ifdef VMS
>    slrn_snprintf (file, sizeof (file), "%s%s", SYSCONFDIR, "slrn.rc");
> #else
>    slrn_snprintf (file, sizeof (file), "%s/%s", SYSCONFDIR, "slrn.rc");
> #endif
>
> tak więc "sztywna" ścieżka wprowadza już potencjalną niezgodność z VMS-em

Nie sądzę, żeby PLD było dystrybucją VMS-a ;)

> poza tym stałą SYSCONFDIR można sterować
> parametrem --sysconfdir=DIR do ./configure-a, więc pacz w ogóle nie ma
> racji istnienia.

A próbowałeś?
Makro %configure samo z siebie przekazje --sysconfdir.
Ale slrn wie swoje i SYSCONFDIR to katalog /usr/share/slrn czy jakoś tak
(tak to działało przynajmniej w którejś poprzedniej wersji).

> 2. slrn-empty.patch
>
> +   if (retval->lines == NULL)
> +     {
> +	slrn_error ("Server sent empty article.");
> +	slrn_art_free_article (retval);
> +	return NULL;
> +     }
> +
>     retval->cline = retval->lines;
>     retval->needs_sync = 1;
>
> Raczej bezdyskusyjnie do odrzutu, gdyż ten kawałek kodu już jest w nowym
> slrn ;)

Widać został przez niedopatrzenie - nie było rejectów.

> 3. slrn-config.patch
>
>  /* define if you want grouplens (R.I.P.) support */
> -#define SLRN_HAS_GROUPLENS             0
> +#define SLRN_HAS_GROUPLENS             1
>
> Powaga potrzebne są komuś GROUPLENS-y?? :-o

Skąd mam wiedzieć? :)

> 4. slrn-keymap.patch
>
> Tu mam tylko pytanie: do czego mają służyć te wszystkie przebindowania
> klawiszy? Standardowe nie działają? (hmm, pewnie o czymś nie wiem.. ;)

Na różnych terminalach standardowe nie działają/źle działają - skoro są
hardcoded tylko dla wybranych terminali (linux,BSD,xterm - i to IIRC nie
do końca).

> Dobra, jeszcze małe pytanko i kończę nudzić.
>
> Wrzuciłbym wam (a może nam? :) jakiegoś paczyka, bugfixa czy innego
> uaktualnionego pl.po do slrn-a, ale nie chciałbym od razu czegoś zepsuć. :)
>
> Rozumiem, że pacze wrzuca się do SOURCES/ i dodaje tylko kolejne:
> PatchX:         %{name}-YYY.patch
> w specu, rajt?  I to cała moja rola? :-)

Tak.

> Acha, co z Release, podbijać nie podbijać??

Jeżeli uważasz, że już skończyłeś, to podbijać.
W środku nie.

> Czy commit-ować po każdym wrzuconym paczu, czy mogę dać dwa lub trzy na
> raz?

Możesz więcej. Tylko jeżeli wrzucasz coś dyskusyjnego lub psującego, to
jest szansa, że wylecą wszystkie zmiany z danego commita, a nie tylko ta
krytyczna.

> A co z pl.po (tłumaczenia)?  Cały zespół slrn-pl ostro debatował i
> wypracowaliśmy dość obszerną poprawkę do tłumaczeń (w pl.po ze źródeł jest
> nawet kilka błędów).  Gdzie to wrzucić, aby przy budowaniu szła nowa
> wersja?

Albo różnice jako patch, albo nowe pl.po jako "Source(n+1):
%{name}-pl.po" i "cp -f %{SOURCE(n+1)} po/pl.po" w %prep.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/