XFree86 i fonty

GoTaR gotar w poczta.onet.pl
Pią, 4 Sty 2002, 10:15:49 CET

On Thu, Jan 03, 2002 at 21:45:33 +0100, Jakub Bogusz wrote:

> [...]
[...]
> Niepotrzebne 6MB na X-terminalu all-remote?

Tak - tylko --nodeps zostałoby.

> W ogóle połączenie mapowania w jednym pakiecie a samego fontu jest
> głupie. Była jakiś czas temu dyskusja z propozycjami umieszczenia tych
> 2 fontów wraz z serwerem (też niepotrzebnie, choć jeszcze do przeżycia),

Jak niepotrzebnie? Jestem newbie, jak mam postawić Xy, skoro ciągle
wypisuje brak jakiegoś fontu, a rpm -qp --filesbypkg nie znajduje go?
Nawet po godzinie, gdy odkryłem xfs, nie chce działać!

Dwa fonty dużo nie zajmują, dlatego można je dodać do XFree86 (wzmiankę
o kilku fontach w %description TEGO pakietu zostawiłem). A jak stawiasz
embedded to i tak będziesz ciął ręcznie.

> ale to nie rozwiązuje wszystkiego (z samym fixed i cursor można uruchomić
> X-serwer, ale normalnie pracować już średnio).

Do normalnej pracy można używać czcionek ttf, type1, -/75/100dpi
iso8859-coś_innego_niż_jeden, koi8 czy hebrajskich. Dlatego samo
Requires: XFree86-fonts-ISO8859-1 wydało mi się podejrzane. IMHO należy
wyciąć tę zależność, przeniosłszy font fixed oraz jego alias i font
cursor z XFree86-fonts to XFree86.
Ktoś się podejmie tego przeniesienia? Mi się zbliża sesja i do końca
tygodnia siedzę jeszcze na modemie:/

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>		USA sux
	La ilaha illa´l-lah! La ilaha!