slrn-pl vs. slrn

GoTaR gotar w poczta.onet.pl
Pią, 4 Sty 2002, 16:01:21 CET

On Fri, Jan 04, 2002 at 14:27:06 +0100, Jarek Baczynski wrote:

> Odpowiedź jest prosta.  Slrn-pl jest bardzo ukierunkowany na polskiego

Czyli jak rozumiem gettext i .po?

> usera i bardzo ukierunkowany na prostotę konfiguracji -- to może się
> wielu osobom nie podobać i tak właśnie jest, nie wszyscy są z tego
> zadowoleni.

Jeśli jest zrobione dobrze to podobać się będzie.

> - Konfigi.
> Wszystkie komentarze w domyślnym pliku slrn.rc są po polsku.  Ten

No to już dyskwalifikuje go u mnie. Połóżcie w cvsie osobny pakiet.

> /etc/slrn/.  Ponadto plik ten został podzielony na kilka mniejszych
> grupujących opcje o podobnym znaczeniu, np. ustawienia kolorów,
> przypisania klawiszy, włączanie makr, ustawienia główne, itd.  Zresztą:

Hmmm... ani mnie ziębi ani grzeje - przyzwyczajenie z ręcznych poprawek
sendmail.cf:)

> Ustawienia raczej standardowe oprócz charset-ów/mime, które są domyślnie
> przestawione na polskie warunki.  Przy niektórych opcjach są tez
> zakomentowane pewne propozycje ciekawszych/lepszych ustawień.

Tak czy inaczej - mam swoje pełne konfiguracje. I pewnie wiele osób
także.

> - Makra.
> Siła slrn-pl to makra.  Najważniejsze z nich, Tomka Sienickiego, robią
> porządek z różnymi egzotycznymi postami (multi-party, htmle, utfy, qpy,

killfile moim przyjacielem - nic z tego nie dochodzi do mnie.

> itd..) -- oczywiście wszystko z kopa, bez ruszania najmniejszym palcem
> w konfiguracji.  Dalej idzie wygodne wyszukiwanie artykułów (wybierając
> sobie msg-id z wyświetlonego okienka), one-key skorowanie,

Nie mów tylko, że maintainer slrn tego nie chce? Bez tego muszę ręcznie
grepować spoola.

> przeszukiwanie, zliczanie postów, itp/itd (mniej lub bardziej przydatne)

To możecie wkładać do /usr/share/slrn - wspólnego dla obu pakietów.

> Makra włączane są na dzień dobry już z konfiguracji systemowej.  Jest
> tam cały mechanizm konfiguracji i zarządzania tym, o którym długo by
> pisać. (najszybciej rzucić okiem na moduł slrn-pl w cvs :)

Modem i sesja.

> - Dokumentacja.
> Bardzo wiele (jak nie większość lub prawie wszystkie ;) plików w doc/ i
> podkatalogach, są przetłumaczone na język polski i umieszczone w
> podkatalogach pl/ danych katalogów.  Tyczy się to również bardzo
> obszernego manuala oraz ostatnio slrnfuns.

O ile się nie mylę, to istnieje instytucja %lang i %doc w rpmie:)

> Co sądzicie o powyższym w kontekście włączania slrn-pl do pld?

Włączaj. Jednak w powyższym nie znalazłem NIC co nie mogłoby wejść do
oryginalnego slrn. Defaltowe konfigi zlokalizowane na jakiś język włącza
się do katalogu examples w dokumentacji.

> IMO jest bardziej niż pewne, że będą sprzeciwy, aby slrn-pl w takiej
> postaci _zastąpił_ pakiet slrn-a w pld.

Oczywiście - dopóki mam +w do repo nie pozwolę:P

> Raczej mógłby to być osobny pakiecik, slrn-pl z konfliktem na slrn-a.

Nie musi być konfliktu. Zadbajcie tylko o nazwy plików i sprawdźcie, co
można uwspólnić. A później na podstawie gotowego speca przekonacie się,
że wszystko można włączyć do głównego drzewa slrn.

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>		USA sux
	La ilaha illa´l-lah! La ilaha!