Re: aide, błąd w /etc/cron.daily/aide-check

Marek Łukaszuk case w rudy.mif.pg.gda.pl
Wto, 8 Sty 2002, 20:10:15 CET

On Tue, 8 Jan 2002, Blues wrote:

> I to robił.
>
> Natomiast --update powinien zapisać do /var/lib/aide/aide.db, prawda? Nie
> robił tego.

nie, powinien zapisac wlasnie do /var/lib/aide/aide.db.new, a Ty
powinienes recznie przeniesc baze do aide.db. Automatyczny nadpis takiej
bazy stwarza za duzo zagrozen bezpieczenstwa.

--check  tylko porownuje baze z aktualnym stanem plikow na dysku,
--update to samo co --check, plus jeszcze zapisuje aktualna baze wlasnie
         do /var/lib/aide/aide.db.new

w man'ie jest napisane, ze plik bazy pierwotnej musi byc rozny od pliku
bazy tworzonego przez --update.

pozdrowienia
[Marek Łukaszuk][case w rudy.mif.pg.gda.pl]
[.:][http://rudy.mif.pg.gda.pl/~case][:.]
   Linux _is_ user-friendly. It is not
  ignorant-friendly and idiot-friendly.