Nowe iso na ftp

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Śro, 9 Sty 2002, 08:42:39 CET

On Mon, Jan 07, 2002 at 06:46:00PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
Każdy kłos na miarę złota!

> [...]
> mam niejakie obawy że tym razem coś przegiołem w druga stronę
> (/.stat/geniso-SRPMS na ftp.pld.org.pl .. dla zainteresowanych :)
> W geniso-poldek jest zakłądany stały marginez na pierwszym CD na wszystko
> inne co nie jest pakeitami i tu też jest dużo wiecej do wyciśnięcia.
> Także o ile ostani pakiet dokładany do zestawu o ile sie juz nie mieśic to
> też nie powinno być to dokoptowywanei koczone bo sie mozę okazać że kilak
> innych drobiazgów zmieści sie tam jeszcze :)
> Tak czy inaczje zamaist o zmianie z iso9660 na coś innego radziłbym

Napiszcie może gdzieś jak to wszystko działa:
- wrzucanie na FTP
- przygotowywanie ISO
- sama instalacja

Tylko otwartym tekstem, a nie "przeczytaj se źródła".

SRPMS to według alfabetu można płytkę wypełnić po brzegi, jeśli jest to inaczej
robione to ...

Baza dla poldka powinna być generowana(uaktualniana) za każdym razem, gdy coś
się zmieni na FTPie.  Wystarczy to robić raz, a nie miliard razy
(liczba użytkowników instalujących PLD).  Zresztą nie wiem jak to jest teraz
robione.

Samo tworzenie .iso:
- baza dla poldka jest
- spis wszystkich pakietów jest
- jeden plik dodatkowy, w którym jest zapisane numer ostatniego pakietu na danej
płytce, np.
CD1 498
CD2 900
- dokładanie do pełna do płytki i modyfikacja powyższego pliku
(jeden plik, który i tak się mieści w 1024 bajtach)

A tak w ogóle to bootowanie z CD-ROMu wcale prawdopodobnie nie wymaga iso9660.
BIOS szuka tylko w odpowiednich miejscach na dysku "bootkietek" i robi to przez
odczyt "raw".  Można niezależnie od filesystemu w tych miejscach te
"bootkietki" umieścić.
Z tym traktowaniem CD-ROMu jako HDD to niesprawdzałem, ale pewnie je to tak.
Teoretycznie można robić płytki dual-boot (boot-ujące się ze starymi i nowymi
BIOSami).

WF