kernel-2.2.20-4.2 i cos o 2.4.x w PLD

Krzysztof Taraszka dzimi w pld.org.pl
Wto, 15 Sty 2002, 19:37:39 CET

On Tue, 15 Jan 2002, Michal Margula wrote:

> Mi modprobe bttv działa dość dziwnie. Nie mam karty TV aktualnie, ale
> nie pownien sie chyba tak sypać?

Hmm, dziwne, kcompat24.c exportuje symbole dodane przezemnie z SMP (tak
kernel_flag i waitqueue_lock to symbole SMP) z modolow karty smp,
w konfiguracji up nie powinny sypac, a w smp powinny byc uzyte,
sorry moj blad, powinienem chyba dodac do kcompat24.c :
#ifdef _SMP_
EXPORT_SYMBOL(kernel_flag);
EXPORT_SYMBOL(waitqueue_lock);  /* hmm, to na kolejkowanie wyglada 	*/
#endif				/* ale SMP tez ma kolejkowanie (wg.	*/
				/* ksiazki Linux Kernel. Jadro systemu) */

Nie wiem, dodam, przebuduje, i sie zobaczy (z flaga _SMP_ to powinno byc
tylko exportowane imho :)

Ostatecznie wymusze te dwa SYMBOLE w ksyms.c, ale to rozwiazanie nie
bardzo jest estetyczne, symbole powinny byc dynamicznie dodawane do
tablicy a nie na stale (tylko naprawde wazne symbole)

I tu prosba dla ludzi z 2.4, nie pchajcie na sile symboli w ksyms.c,
robcie dodawanie do tablicy przez export w modole, a nie w ksyms.c!, jesli
modol zostanie usuniety to i symbol, a tak ? zostanie w tablicy i bedzie
zzeral i tak cenna pamiec operacyjna (wiem, wiem, przy obecnych maszynach
i rozmiarach RAM'u i ceny .. no ale to jest bardziej czystsze i
efektywniejsze i co najwazniejsze WYDAJNIEJSZE !)

> W załączniku to o czym mówie (modprobe bttv)

Oki, juz igladam :)

Krzysiek "dzimi" Taraszka	(dzimi w pld.org.pl)