kernel i zwis VIA (problem rowniez PLD STABLE)

Krzysztof Taraszka dzimi w pld.org.pl
Wto, 15 Sty 2002, 20:03:28 CET

Zaobserwowalem zwis kernela na chipsetach VIA (np. vt82c686b) z zalaczonym
CONFIG_BLK_DEV_VIA82CXXX=y i obsludze UDMA juz bardzo dawno temu, obecnie
ludzie z kernel-list potwierdzaja ten blad na jadrach 2.2, z kernelem 2.4
jest oki.
Krzysztof Oledzki obecnie pracuje nad tym, ja rowniez, imho glowny powod
zwisu to via82cxxx_dmaproc, proces zwieszajacy system, praca jest ciezka,
a zysk jeszcze wiekszy, gdyz kernel 2.2 cierpial na to od rel 2.2.19 w
PLD. Zysk jak mowie, duzy, bo nasz kernel 2.2 bedzie w pelni obslugiwal
prawie wszyskie popularne chipsety, nie mowiac o kartach promise itp, itd.

W czym problem ze STABLE ?
Otorz nie mozna w stable przezucac kernel'a z niepelna obsluga chipsetow,
obecnie w stable mamy kernel z wylaczonym VIA82CXXX, bo z zalaczonym wisi.
Mam nadzieje ze gdy wykonamy te prace, nasz kernel bedzie wpelni sprawny.

Krzysiek "dzimi" Taraszka	(dzimi w pld.org.pl)