OpenLDAP i slurpd

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 4 Lip 2002, 15:06:20 CEST

Heja

Walczyłem z tym slurpd, który odpalony w tle nie replikuje LDAP....
...i się poddałem.
Na listach LDAP znalazłem jedną wzmiankę na temat podobnego problemu,
z komentarzem "openldap i RedHat is broken" i z linkiem do rekordu
w redhatowej bugzilli. Tam było napisane, że od którejś wersji już
działa i ticket został zamknięty.
Ściągnąłem sobie src.rpm z rawhide, przejżałem changeloga i nie
znalazłem nic, co mogłoby mi pomóc.
Eksperymentowałem też z naszym specem, wyłączając różne patche
i opcje configure, a nawet wywalając %{rpmcflags}. Też bez rezultatu :-(

Ostatecznie na swoje potrzeby problem rozwiązałem przez:
su slapd -c 'setsid sh -c "exec slurpd -d 0 -f /etc/openldap/slapd.conf \
		2>&1 | logger -t slurpd >/dev/null 2>&1" &'

I zastanawiam się czy nie wrzucić tego do ldap.init. Wiem, że to
obrzydliwy hack, ale działa.

Pozdrowienia,
	Jacek