PLD-1.0

Pią, 5 Lip 2002, 20:57:04 CEST

On Fri, 5 Jul 2002, Krzysiek Taraszka wrote:

> Padł swego czasu pomysł co by zasoby nestowe przenieść na kennego, to o to
> chodzi ?

W kennym jest 36GB dysk SCSI który awaryjnie dostarczył swego czasu Marcin
na którym są obecnie nestowe buildery i mirror ftp. Pod pierwsze IIRC
Janek mówił, że miałby miesce na reszcie zasobów z kennego (?). Drugie nie
ma raczej większego sensu ponieważ z MIMUW do ftp jest tyle co na
przyłożenie ręki do czoła i staniecie na obudowie najbliższego routera ..
a po drodze niemal w całość jest T100 albo o podobnej grubości i/lub nawet
więcej.

Przeorganizowanie tego poprzez przeniesienie tego dysku na ep dałoby już
niezbędne minimum do tego żeby móc rozsądnie pójść dalej po 1.0. W takim
wypadku nie byłoby też dużego parcia na przenoszenie zasobów nest z
gównego ftp na dedykowaną lokację ale w dłuższej skali czasu o ile nie
pojawią się kolejne dyski trzeba się liczyć z tym, że będzie trzeba
sięgnąć i po tę kolejną rezerwę w postaci przeniesienie zasobów nest na
osobne ftp np. nest.pld.org.pl które mogłoby stanąć na MIMUW czy
gdziekolwiek indziej. Najbliszy tydzień z zakładką dobrze by było żeby
Marcin z Jankiem i Arkiem wykorzystali na powyższy ruch. Jeżeli to się nie
sytanie w stosownym czasie i miejscu to to dopiero będziemy mieli
doczynienia z w pełni namacalny i możliwy do wytkniecia palcem "opóźniaczem" :-)

Tak czy inaczej w punkcie oznaczonym PLD 1.0 zbiec musi się *równocześnie*
conajmieniej jeszcze kilka brakujących nitek. I owszem - jedną z nich jest
kernel :)
To co i tak musi sie stać do mometu tego zbiegu okoliczności powinno chyba
zbiec się z tym co jeszcze uważasz że musisz zrobić. Jeżeli nawet
mielibyśmy jeszcze dalej czekać kolejne dni już tylko na kernel to też nic
wielkiego się nie stanie (myśl o tym żeby było to gotowe, a nie żeby było
gotowe na konketny czas). Poprostu pamietaj że harmonogram zdarzeń w PLD
wyznaczają wyniki pewnych działań, a nie konkretne wczaśniej wyznaczone
punkty w czasie.

[..]

> Kamień spadł mi z serca, bo część developerów dokuczliwie zażucała mi, że
> tylko kernel blokuje wydanie PLD-1.0.

Tak długo jak do tego jeszcze ja sam Ci nie zaczne truć tyłka nie
powinieneś się tym za mocno przejmować ;_)

> Co do przeniesienia zasobów z brancha, źródła są juz na HEAD, kwestią
> jest tylko przenieść spec z brancha na HEAD.
> Z tego wychodzi mi, że 2.2.21-1 nie będzie chyba zamrożone w 1.0, bo
> wydanie jajka na ppc będzie wymagało podbicia rel co uczynię.

Do tego czasu może przy okazji wstrzymania rel -1 w /test może tego nie
będzie trzeba ostatecznie robić. Zobaczymy. W sumie obojętne.

> Zatem Tomku możesz się spodziewać, że lada moment kernel.spec przemigruje
> z LINUX_2_2_DEVEL na HEAD z podbitym rel do -1.

OK. Zaraz po tym powinny zacząć lądować pakiety w /test.