OpenLDAP i slurpd

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 6 Lip 2002, 17:13:27 CEST

On Fri, Jul 05, 2002 at 08:14:47AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Nie wiem czy to nie jes przypadkiem kwesta patcha do libtoola jaki kiedyś
> zrobiłem. Spróbuj go wyłaczyć i sprawdzić.

To nie sam patch, tylko wina linkowania.
Teraz się trochę tym bawiłem (mając już do porównania wersję działającą
i nie) - jeżeli jest używany nowy libtool, to do polecenia linkowania
slurpd wpada (poprzez libsasl.la) "-lc".
I, nie wiem dlaczego (jakieś symbole się przykrywają???), powoduje to nie
działanie slurpd (startowany jest jeden proces mniej, i jako główny wątek
jest traktowany początkowy proces demona, który zaraz po fork() robi
_exit() - w strace widać kill(SIGRTMIN, pid-już-nie-istniejącego-procesu)).

Jeszcze odnośnie slurpd - po ostatnich poprawkach (uruchamianie jako
użytkownik slapd) nie startuje ze skryptu init.d.
Demon jest uruchamiany poleceniem "daemon --user slapd slurpd", co potem
wywołuje "su slapd -c slurpd", a to nie działa, bo shellem dla
użytkownika slapd jest /bin/false.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/