SPECS: lvcool.spec (HEAD) [kloczek]

Wto, 23 Lip 2002, 15:36:05 CEST

On Tue, 23 Jul 2002, Michal Moskal wrote:

> Hint: dlopen() na własnym obrazku.

Jakbyś nie wiedział to w trakcie dlopen() wykonywane jest linkowanie :>

Podam Ci nawet konkretny przykład ilustrujacy cos takiego. Otóż typwo w
innych dystrybucjach o ile ktoś tego nie poprawił apache jest zlinkowany z
libdb. U nas nie jest. Dlaczego ? Ano dlatego że z tą biblioteką jest
zlinkowany tylko konkrewtny moduł ttóry jest ładowany pzrez dlopen().
Jeszcze więcej takich przypadkół znajdziesz w php :)

Jeżeli ktoś linkujać moduł nie zadbał o odpowiodnia listę z -l<foo> to
już byk tego kogoś. Program wykomnujący dlopen() nie ma obiwiązku linkować
się z wszystkim co potrzebuje potencjalnie jakikolewiek moduł ładowany
przez dlopen() .. i żeby było śmieszniej jest to cecha która powoduje, że
w wielu miejscach właśnie dlatego dynamicznie się doładowuje njakieś
kawałki kodu o ile nei są one permanentnie/często porzebne, aprojekt jest
dodarkowo dosć rozudowany.