jabber-gg-transport i libgadu

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Wto, 23 Lip 2002, 18:52:32 CEST

On Tue, Jul 23, 2002 at 05:11:33PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> W chk wpada mi rególarnie:
> error: jabber-gg-transport-1.1.0-1: req libgadu = 20020613 not matched
> bo w specu do jabber-gg-transport jest:
> %requires_eq    libgadu
>
> Czy jest to konieczne ?
Do niedawna było, zresztą nie tylko w jabber-gg-transport, ale we
wszystkich programach korzystajacych z libgadu. API oraz ABI libgadu
zmieniało się bez zmiany soname (założenia autora). Innym rozwiązaniem
które wchodziło w grę, to umieścić odpowiedni snapshot libgadu
w źródłach jabber-gg-transport. Ale mnie się takie rozwiązanie mniej
podoba i wiem że w PLD jest też niemile widziane. Innym rozwiązaniem
byłoby linkowanie statyczne, ale wiem że to sam byś od razu storpedował.

Piszę w czasie przeszłym, bo autor libgadu, Wojtek Kaniewski, rozważał
zmianę sposobu wersjonowania libgadu (łącznie ze zmianami soname),
ale nie miałem czasu sprawdzić jak sytuacja teraz wygląda.

> Po zmianach w libgadu (aktuazlizacje) nie widzę podbicia rel w
> jabber-gg-transport, a także nie widże większego zainteresowania
> jabber-gg-transport.
IMHO o to powinien zadbać ten, kto wrzuca kolejne snapshoty ekg (a co za
tym idzie libgadu) do CVS, albo na FTP --- czyli ten kto zależności
psuje. Jakby niemógł sobie poradzić (jabber-gg-transport nie
kompilowałby się z nowym libgadu), to zawsze może poprosić o pomoc.

>Ktoś tego używa ?
Myślę że tak. A ten kto używa nie musi się od razu rzucać na najnowsze
wersje libgadu (skoro stara działa), więc problemu może nie zauważyć.

Pozdrowienia,
        Jacek