suid manager

Śro, 24 Lip 2002, 18:13:20 CEST

On Wed, 24 Jul 2002, Blues wrote:
[..]

> capsel nie jest protezą, ale rozwiązaniem od innej strony. Też dobrym. I
> działającym bardzo ładnie.
>
> Poza tym capsel już istnieje i jest możliwy do wykorzystania w tym
> momencie. Natomiast fcap nie jest u nas w żaden sposób przygotowany. Poza
> tym AFAIK to jest aktualnie tylko na ext2 - co z innymi systemami plików?
> Pokaż mi jakikolwiek opis tego... Jakieś implementacje? Cokolwiek?
> Wsparcie w rpm-ie? hmm?

Nic z tych rzeczy :) Patcha na fcap nakłada się w sytuacji kiedy ma się
wsparcie w postaci extattr+acl, a to w tej chwili nie jest już dostępne li
tylko na ext2/ext3.
FCAP jak Ci mówiłem już kilak razy masz pod nosem na każdym mirorrze
ftp.kernel.org (jest nawet patch do 2.2 bo jest to rozwiązanie
opracowywane od ca~ dwuch jak nie trzech lat ale słabo promowane na
k-l).

Można to znaleźć na:
ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/libs/security/linux-privs/kernel-2.{2,4}-fcap/

IMHO po dostosowaniu patcha do 2.2 możnaby to nawet włożyc w kernel
dystrybucyjny (włącza się to przez podmontownaie z opcją zdaje się "fcap")
żeby było pod ręką o opracowywanai adaptacji rpm-a. Niemniej o ile fcap do
2.4 jest w maire świerzy to wersja do 2.2 wymaga adaptracji bo w
miezyczasiepozmienaiły się (ale o tyle dobzre że są to zmiany 1:1 wiec
łatwo bęzie to dostosować tylko tzreba to zrobić uważnie bo zmiany tzreba
wykonać w patchu w parudziesiat miejscach) nazwy definicji w kernelu (po
ujednolicaniu wołań systemowych dla ACL/ExtAttr w >= 2.4).