Exim 4 w Ra

Jacek Osiecki joshua w ceti.pl
Czw, 25 Lip 2002, 09:48:17 CEST

On Wed, 24 Jul 2002, Radoslaw Zielinski wrote:

> Czy są jakieś przeciwwskazania co do przerzucenia Exima 4 z nest do Ra?

Tak. Działa -> NIE RUSZAĆ! :-)

> Exim 3 to nie jest już tylko śmiech na stacjach roboczych (cytując wątek
> o KDE{2,3}), ale płacz na routerach...

A niby czemu płacz? Czegóż mu tak strasznie brakuje? Ja exima 3.36 z
powodzeniem używam do konfiguracji z całkowicie wirtualnymi skrzynkami, bez
jakichkolwiek userów unixowych...

> Wady v3:
> 1. jest już stary

Są jakieś dziury? Problemy? Braki funkcjonalności UNIEMOŻLIWIAJĄCE poprawne
działanie tegoż w sieci? Kurczę, RA ma być dystrybucją - chodzi o to żeby to
działało stabilnie! To nie jest jakiś wyścig "a bo oni mają nowszą
wersję"...

> 2. obecna na FTP wersja nie ma nawet AUTH, o Perlu nie wspominając.

U mnie jakoś ma. A to, że domyślna kompilacja nie ma paru rzeczy - taki
problem to przerobić sobie w specu? Ja bez problemu sobie dodałem obsługę
mysql'a i nie płaczę...

> exim-4.02-1 twierdzi, że został zbudowany śro 27 mar 2002 11:42:09 CET,
> czyli raczej zdał już testy; dziś zainstalowałem go bez problemów[1]
> i działa OK (wprawdzie na dość prostej konfiguracji: hub dla 192.168/32
> z wyjściem przez smarthost z AUTH i TLS).

W eximie 4.x jest automat do przerabiania konfiguracji, który spuchnie na
większości konfiguracji choć trochę skomplikowanych...

Raz już exim 4.x trafił do Ra - i była taka afera, że szkoda słów
(i słusznie :-D)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki