[Anons] PLD RescueCD 20020722

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Czw, 25 Lip 2002, 18:17:56 CEST

On Tue, 23 Jul 2002, Arek wrote:
> Nowy dzień - nowa wersja ;-)
> ftp://ftp.pld.org.pl/people/areq/RescueCD/
>
> 2002-07-22
> + libsmi-0.4.0-1.i386.rpm
> + mknbi-1.2-3.i386.rpm
> - rar-3.0-2.i386.rpm
> + unrar-3.00-1.i386.rpm
>
> Nowa wersja tak szybko dzięki  Lukaszowi Bienkowskiemu
> który wykrył problem z bootowaniem się z cdromu SCSI.
> Dzięki Łukasz za info i testowanie ( ja niestety nie posiadam
> takowego).
>
> Wszystkie wcześniejsze wersje mają z tym problem,
> także jeśli mamy cdrom SCSI  upgrade konieczny ;(

Dzisiaj potrzebowałem czegoś takiego, więc sięgnąłem - oto uwagi i błędy.

Po pierwsze - wystaw gdzieś środowisko budowania. Albo zrób z tego taką
wersję, żeby dało się to wrzucić do cvs i stamtąd budować. Wiem, że to nie
jest łatwe, ale czasem potrzeba zrobić typowo dla siebie jakieś poprawki
czy po prostu dodać jakiś pakiet. Byłaby to miła platforma do robienia
własnego routera, stacji, czegokolwiek na nośniku RO.

Po drugie - sugestia. Płyty mają 3 pojemności: 50, 200 i 650 MB (mniej
więcej - nie czepiać się ;) ). Może więc zrobić takie 3 wersje? To co jest
teraz to wersja minimum, a różnica byłaby tylko i wyłącznie w zestawie
pakietów.

Po trzecie - _bardzo_ przydałaby się możliwość zapisania konfiguracji na
dyskietce i startowania z tej dyskietki. Przykładowo - uruchamiamy płytę,
konfigurujemy sobie, robimy save_config i na dyskietce mamy kernel,
spakowane configi i wszystko co potrzebne, żeby system wystartować z tej
dyskietki bez udziału człowieka. To już byłaby bardzo ładna platforma na
servery , a nie tylko rescuecd :) Podczas startu to wszystko by się
rozpakowywało i umieszczane by było w ram-dysku. Eleganckie. Aha - i to
czy umieścić w /etc na ramdysku musi być konfigurowalne, bo nie każdy chce
mieć możliwość zmieniania /etc.

Po czwarte - dlaczego jest tam qmail??? Nie mamy prawa go rozprowadzać
chyba, pomijając, że jest to pakiet dosyć specyficzny... postfix w zamian
może albo cokolwiek innego.

Po piąte - może tak jakąś stronkę z tym zrobić? :) Lista pakietów, wersja
do ściągnięcia, TODO, etc., etc...

Po piąte - niestety bugi:
- przy startowaniu wyrzuca przy checking root filesystem:
  fsck: fsck.tmpfs not found
  Chyba trzeba zmienić wpisy w fstab - sprawdzanie tego i tak nie ma
  sensu.
- Freeing initial ramdisk memory
  /dev/rd/initrd: no such device
- Przy reboocie - Umounting file systems
  No process references; use -v for complete list
  No automatic removal. Please use umount /dev/loop
  INIT: no more processes left in this runlevel
  ... no i na tym reboot się kończy. Nie ma faktycznego reboota.
- PLD GNU/Linux - uaktualnij rc-scripty - właśnie poprawiłem nasze
  rc-scripty na tą okoliczność :)
- gpm - nie wstaje, bo nie jest skonfigurowany. Aktualnie ogromna
  większość myszy jest na PS/2, więc może to wepchnąć w standardową
  konfigurację /dev/psaux? To pytanie tyczy się też normalnego
  dystrybucyjnego gpm-a

P.S.: trochę dużo tego marudzenia mi wyszło :]

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...