[Anons] PLD RescueCD 20020722

Arek areq w pld.org.pl
Czw, 25 Lip 2002, 23:48:33 CEST

On Thu, 25 Jul 2002 18:17:56 +0200 (CEST), you wrote:

>Po pierwsze - wystaw gdzieś środowisko budowania. Albo zrób z tego taką
>wersję, żeby dało się to wrzucić do cvs i stamtąd budować. Wiem, że to nie
>jest łatwe, ale czasem potrzeba zrobić typowo dla siebie jakieś poprawki
>czy po prostu dodać jakiś pakiet. Byłaby to miła platforma do robienia
>własnego routera, stacji, czegokolwiek na nośniku RO.

Jak doprowadze do kultury - jeszcze nie mam pomyslu jak to ma wyglądać
zrobie to

>Po drugie - sugestia. Płyty mają 3 pojemności: 50, 200 i 650 MB (mniej
>więcej - nie czepiać się ;) ). Może więc zrobić takie 3 wersje? To co jest
>teraz to wersja minimum, a różnica byłaby tylko i wyłącznie w zestawie
>pakietów.

w takim razie prosze o liste pakietów - blyskawicznie się zrobi

>Po trzecie - _bardzo_ przydałaby się możliwość zapisania konfiguracji na
>dyskietce i startowania z tej dyskietki. Przykładowo - uruchamiamy płytę,
>konfigurujemy sobie, robimy save_config i na dyskietce mamy kernel,
>spakowane configi i wszystko co potrzebne, żeby system wystartować z tej
>dyskietki bez udziału człowieka. To już byłaby bardzo ładna platforma na
>servery , a nie tylko rescuecd :) Podczas startu to wszystko by się
>rozpakowywało i umieszczane by było w ram-dysku. Eleganckie. Aha - i to
>czy umieścić w /etc na ramdysku musi być konfigurowalne, bo nie każdy chce
> [...]

kernel i moduly potrzebne do zaladowania reszty z cd - trzeba initrd
wygenerowac - ale to nie problem
Juz toche myslalem o tym - mniej wiecej mam rozpracowane.
wogóle to marzy mi się takie rozwiązanie aby latwo dalo sie obraz
modyfikowac i taki spersonalizowany disk wypalac na rw np.

>Po czwarte - dlaczego jest tam qmail??? Nie mamy prawa go rozprowadzać
>chyba, pomijając, że jest to pakiet dosyć specyficzny... postfix w zamian
>może albo cokolwiek innego.

qmail - jest bo byl u bagginsa - nie zastanawialem sie nad nim
to bedzie exim ;-)

>Po piąte - może tak jakąś stronkę z tym zrobić? :) Lista pakietów, wersja
>do ściągnięcia, TODO, etc., etc...

kiedys napewno ;-)

>Po piąte - niestety bugi:
>- przy startowaniu wyrzuca przy checking root filesystem:
>  fsck: fsck.tmpfs not found
>  Chyba trzeba zmienić wpisy w fstab - sprawdzanie tego i tak nie ma
>  sensu.

mam zapisane do porawki, ale zawsze i tak zapominalem

>- Freeing initial ramdisk memory
>  /dev/rd/initrd: no such device

a tego to nie wiem jak sie pozbyc

>- Przy reboocie - Umounting file systems
>  No process references; use -v for complete list
>  No automatic removal. Please use umount /dev/loop
>  INIT: no more processes left in this runlevel
>  ... no i na tym reboot się kończy. Nie ma faktycznego reboota.

z racji ze zawsze na szybko sie rebotuje jak hdd odmontuje przez F13
nie zauwazylem

>- PLD GNU/Linux - uaktualnij rc-scripty - właśnie poprawiłem nasze
>  rc-scripty na tą okoliczność :)

OK

>- gpm - nie wstaje, bo nie jest skonfigurowany. Aktualnie ogromna
>  większość myszy jest na PS/2, więc może to wepchnąć w standardową
>  konfigurację /dev/psaux? To pytanie tyczy się też normalnego
>  dystrybucyjnego gpm-a

wolabym nie robic takich zalozen, bo komus to moze sprawiac problemy
dlatego tez nie laduje modulow do scsi i eth - mimo ze sa wykrywane

>P.S.: trochę dużo tego marudzenia mi wyszło :]

wiecej takich prosze ;)
bo tak wydaje mi sie ze sie nikt zainteresowal maja praca ;-)

Jutro wyjeżdzam na tydzien urlopu - raczej zdala od sieci a blizej
moza takze updatow narazie nie bedzie.

Arek