ucd-snmp a cyrus-imapd

Nie, 28 Lip 2002, 21:07:47 CEST

On Sun, 28 Jul 2002, Jakub Bogusz wrote:

> Pytanie:
> Kto korzysta z libwrap (obsługi hosts.{allow,deny}) w ucd-snmp,
> a kto z obsługi SNMP w cyrus-imapie?

Ja tylko to pierwsze.

> Problem jest taki, że obsługa libwrap w ucd-snmp psuje libucdmibs
> (szczegóły były z tydzień czy dwa temu na tej liście).
>
> Widzę kilka rozwiązań:
> - wyłączyć libwrap w ucd-snmp
> - wyłączyć ucdsnmp w cyrus-imapie
> - wywalić użycie libwrap z modułu agentx/master (ten jeden moduł nie
>   będzie sprawdzał hosts.{allow,deny)
> - nieco przerobić libucdmibs przenosząc kawałek kodu do snmpd (źle
>   - zmieni to ABI biblioteki)
> - dodać do cyrusa hacka (linkowanie z nie używaną biblioteką i dwie
>   nie używane zmienne globalne) żeby to się budowało (brzydko)
> [...]

Po mimo że zmieni sie ABI to wydaje mi się że poprawne rozwiązanie jest
związane raczje z poprawieniem libucdmibs tak żeby czy to że biblioteka
używa libwrap czy nie nie miało _żadnego_ wpływu na aplikacje które tego
mają używać. Na tym poziomie to powinno być (koniecznie) przeźroczyste bo
to czy jest libwrap czy nie powionno mieć żadnego wpływu na zadania jakie
ma obsługiwać biblioteka.