HOME_ETC - propozycja

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Czw, 6 Cze 2002, 12:13:58 CEST

On Thu, 6 Jun 2002, Filip Kalinski wrote:

> Widzę, że tworzone są skomplikowane algorytmy postępowania z CONFIG_DIR,
> co robić jak ustawione, ale jakos zle itd...
>
> Mam propozycję usprawnienia procesu przechodzenia na CONFIG_DIR poprzez
> centralizację, to znaczy stworzenie biblioteki implementującej funkcję
> otwierania pliku z tymi wszytskimi posywaniymi bajerami. Potem wystarczy
> podmienić otwieranie pliku "$HOME/.dupa" na open_config(".dupa) i
> zlinkować (raczej statycznie) z tą biblioteką.

Tylko że nie każdy program działa na zasadzie open "$HOME/.dupa". Są
takie, które tworzą sobie nazwę pliku i odwołują się do niej wiele razy,
przekazując ją różnym funkcjom itd. Najlepszą wg mnie metodą jest
opracowanie metody konstruowania nazwy pliku konfiguracyjnego i zapisanie
jej w zmiennej. Poza tym, te nazwy nie każdą nazwę da się skonstruować wg
schematu "$HOME z kropką, w $CONFIG_DIR bez kropki".

--
Roman Werpachowski <roman at student.ifpan.edu.pl>
"And now for something completely different"