Compaq Smart Array + fdisk, instalka + ruting

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 10 Cze 2002, 22:18:15 CEST

On Mon, Jun 10, 2002 at 09:30:33PM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Grrr... ;) kilka dni temu pisałem na users, ale się powtórzę. kernel
> Dzimiego ma założony jakiś patch (international czy coś), który zmienia
> strukturę opisującą geometrię dysku w stosunku do kernela Linusa (jest
> tam jedno dodatkowe pole).

Jakie pole??? A patch int nic nie ma do geometrii.
Raczej inny patch (IDE?) dodaje ioctl-a HDIO_GETGEO_BIG, przez co patch
fdisk2 bruździ na niedystrybucyjnych kernelach 2.2.x, albo
z urządzeniami nie obsługującymi *_BIG.

Polecam obejrzeć strace - stawiam, że w przypadkach złego rozpoznawania
geometrii przy ioctl(x,HDIO_GETGEO_BIG,x) będzie błąd. HDIO_GETGEO_BIG
to 0x330 (strace tego chyba jeszcze nie zna).

> Dlatego jeśli ktoś używa fdiska
> skompilowanego na nagłówkach z dystrybucji z kernelem Linusa to fdisk
> nie trafia we właściwe wartości. Pomaga przebudowanie util-linux.
>
> Może by to ktoś dodał do FAQ? Albo powiedział gdzie to zrobić ;)

Nie do FAQ, tylko poprawić ;>
Jeżeli to to co myślę, to w util-linux 2.11r jest już dobrze.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/