Dokumentacja przez www.

wrobell wrobell w ite.pl
Śro, 12 Cze 2002, 12:06:00 CEST

On Wed, Jun 12, 2002 at 03:23:37AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
[...]
[...]
> [...]
>
> Problem z HTML-em jest taki, że trudno taki dokument przeszukiwać.
> Np.: kto jest autorem dokumentu? kiedy powstał? jakie jest jego
> streszczenie? jaki jest e-mail autora? jaki jest telefon do autora?
> czy w/w informacje o autorze są zawarte w dokumencie? ilu jest autorów?
> Pytań dopiero początek... chcesz więcej?"
>
> Najwidoczniej nie dopuszczas do siebie informacji że HTOML to też SGML
> tylko z konkretnym DTD. Otóż informacje o któtrych piszesz standarowo
> wkłada się w <head></head>. Tak czy inaczje powyzsze w żaden sposób nie
> nawiazuje (znowu) do tego o czym pisałem.
Nie rozśmieszaj mnie. Fakt, możesz pewne rzeczy wkładać do <head></head>
za pomocą meta tagów. Zauważ jednak, że istnieje tutaj _pełna_ dowolność.
Tak więc brakuje tutaj po prostu standardu, który zapewnia DocBook.
Nie wspominając o możliwościach DocBook-a pod tym kątem. HTML po prostu
nie jest do pisania dokumentacji.

> [...]
>    dla języka ru i de?
> 3. Jakie jest treść wszystkich tytułów rozdziałów dla języków cz i sv?
> 4. ...
>
> Zamiast tworzenia frontend-u www, lepiej zrobić odpowiednie wtyczki
> do vim-a, emacs-a i abiword-a, które ułatwiałyby pracę z DocBook-iem
> (należy zaznaczyć, że pewne wsparcie tu już istnieje!).
>
> Chcesz wynaleźć koło, IHMO."
>
> Gdzie masz te frontendy ? wisz jak je napisać ? Gdzie pzrechowasz
> informacje o tym jaki jest stopień synchronizacji tłumaczeń ?
> Treż tego paragrafu dla języka pl i en mozesz wyciagnąć dokąłdnie tak samo
Problem w tym, że ta baza danych nie istnieje! Trzeba ją stworzyć jak się okazuje.
Tymczasem DocBook już _istnieje_. Po co wymyślać koło od początku?

> [...]
> dokumentacją stanie.
>
> Np.: DocBook dostarcza bardzo dużo istotnych informacji o dokumencie.
> Dlatego chciałbym wiedzieć w jaki sposób będzie ta dokumentacja
> przechowywana i jakie informacje zostaną usunięte lub o jakie informacje
> zostanie ona wzbogacona."
>
> Mając postać źódłową w bazie, generujac dalej XML masz dokładnie to co
> chcesz operując na formacie jaki najbardziej lubisz. Naprawdę tego nei
> widzisz ? Dokłądnei te same operacje możesz takzę wykonać bez XML operując
> na pierwotnych danych. Mozesz wybrać dokąłdnie to co w danym momencie jest
Powtórzę. Schemat bazy danych nie istnieje, a DocBook istnieje. Po co wymyślać
koło od początku?

> "Problem w tym, że przechowywanie "cokolwiek innego" w bazie danych
> spowoduje, że będziemy mieli jeden wielki wór z dokumentami, z którym za
> dużo nie zrobimy."
>
> Bzdura. Nie wiem skąd to wziołeś (w sensie że tak musi dokąłdnie wyglądać
> operowanei na dokumencie który w pierwotniej postaci jest pzrechowywany w
> bazie danych).
Przechowywanie "cokolwiek innego" tj. dokumentów w różnych formatach.
Wyciąłeś tekst na który odpowiadałem. Tekst ten sugerował, że można
będzie w bazie przechowywać dokumenty w różnych formatach.

> "A czemu to takie tajne?
> Nie mógłbyś na listę podesłać schematu bazy danych?"
>
> Nie jest tajne. Poprostu jak to zobaczysz to pewnikiem powiesz że to nie
> to. I będzie to prawda bo nie ma w tej chwili żadnego rozwiązania które
> jest dostosowane do tego co potzrebujemy (włącznie z tym o czym mówisz).
> Nie dotarło jeszcze do Ciebie to że owo rozwiqzanie są gotowi zrobić
> konkretni ludzie.
BUUHAHAHAHA! :-_))

Po co wymyślać koło od początku? Większość dokumentacji w PLD powstaje za pomocą
DocBook-a. Ty chcesz teraz nas przekonać (osoby, które tworzą dokumentację) do
jakiegoś rozwiązania, które nie istnieje, jak się okazuje.

Dlaczego nie chcesz pomóc w rozwijaniu tego co jest?

[...]
> Czyli nadal nie rozumiesz o czym piszę.
>
> Nadal nie pdałęś choć zarysu rozwiązania kwesti o których pisałem w
> oprciu o tyulko XML.
I nie mam zamiaru, ponieważ nie jest mi potrzebne tworzenie dokumentacji
w wielu językach. Jeśli ktoś czegoś takiego będzie potrzebował, to stworzy.
Ale dobrze by było, żeby stworzył to w ramach istniejących mechanizmów,
_które_już_istnieją_. Tymczasem ty, zamiast zacząć grać kijem hokejowym,
to bierzesz bejsbola i próbujesz wszystko rozpierdolić.

Jeśli istnieją osoby, które chcą nam pomóc, to fajnie. Tylko powiedz
mi dlaczego TY jako lider tego projektu, zamiast przekonać tych
ludzi do pomocy w rozwijaniu obecnej infrastruktury (która jest
od kilku lat tworzona), kopiesz dołki pod ludźmi, którzy ją tworzą?

Co byś powiedział, gdyby znalazły się osoby, które chciałyby przepisać
wszystkie spec-e, żeby zamiast rpm-ów w PLD używać deb-ów?
Zapewne popukałbyś się w czoło i próbował przekonać takie osoby
do nauczenia się rpm-a. I słusznie, bo po co wymyślać koło od początku?

    wrobell <wrobell w ite.pl>