[BUG] ifconfig i PROMISC

Wojtek Kaniewski wojtekka w bydg.pdi.net
Śro, 12 Cze 2002, 13:10:28 CEST

On Wed, 12 Jun 2002, Daniel Mróz wrote:
> Dlaczego ifconfig nie pokazuje, ze interfejs eth1 jest w trybie
> przechwytywania?

kiedyś też się nad tym zastanawiałem i skończyło się na przeszukiwaniu
źródeł jądra pod kątem promisców. wyszło na to, że są dwa pola w opisie
sieciówki odpowiedzialne za flagi -- flags i gflags. stare libpcap
ustawia promisc w taki sposób, że oba pola są uaktualniane, a nowe
libpcap używają jakichś SOCK_PACKET, przy których ustawiane jest
tylko gflags. ioctl() oczywiście czyta to pierwsze, dlatego ifconfig
nie pokazuje promisców wywoływanych nowymi libpcap.

oczywiście mogę bredzić. piszę tylko, co było na mojej maszynie, z moim
tcpdumpem (;

pozdrawiam,
wojtek