Dokumentacja przez www.

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Śro, 12 Cze 2002, 20:15:08 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> Rafał nadal jeszcze nie rozumiesz ? Jest gzieś rozwiązanie kytóre służy do
> zarządzania treściami które są dwujęzyczne.

To są informacje jak z foldera reklamowego Microsoftu o .net. Czyli woda.

Proszę o *konkrety*!!!
Jak to działa???
Chyba wie coś więcej poza tym że to ma być php/sql + formularze na www?
Co to za ludzie?
Gdzie jest strona tego projektu?
Gdzie moge obejrzec to działaniu?

> To jest coś innego niż to co
> potrzebujemy (opakowane rzeczani które nie koniecznei miałyby dla nas
> znacznie)
... ciach ...

> Czyli jak będzie ? Pogadamy merytorycznie o tym jak ma/może wyglądać
> system wspomagajacy zarządzanie i konserwacje dokumentacją czy zachęcanie
> do tego tematu będzie spływać jak po kaczce ? :)

Ja chce właśnie gadać me-ry-to-ry-cznie!
Póki co sprzedajesz kota w worku.

> Nikt nie każe tworzyć nowego zaplecza. Wystarczy żebyśmy wyłuskali z
> własnych czaszek wiedzę dot SGML i okolic i kilak innych obszarół rżnych
> doświadczeń, możliwości rżnych technolgii, pewną dozę potrzeb i pomyśleli
> co dołożyć do tego i jak to w zarysie powinno wygladać rozbiac z tego
> włąsciwy koktail żeby nie wymagać za dużo od osób które bedą wypełniały
> to treścią .. żeby poprostu czarna robotę odewalało *narzędzie*, a nie
> *człowiek*.

To, jak już pisałem, można zrobić z PLD-Guide. Dorobić narzędzia do czegoś
co jest i jest dobre, a nie rzeźbić nowe rzeczy.

> Jak będziemy mieli bliższy zarys idealnego naszym zdaniem środowiska to
> łatwiej będzie sie dalej rozmawiać o tym z ludźmi którrzy to będą próbować
> implemtować przyblizajac pewne wyobrażenia do poziomu realnych możliwości.
> Bez tego rozmowa z chłopakami jakich ma blues pod ręką będzie rozmową o
> Dupie Maryni.
>
> Jeszcze raz: zapewne każdy z Was widział różne rozwiązania w mniejszym czy
> większym stopniu służące do zarządzania dokumentacją (ja sam jedyne co
> widziałem to FAQomatic

oo to już jakiś konkretny przykład.
Nie ma _żadnych_ przeciwwskazań by można było dorobić podobny
piękny interfejs do wielojęzycznego modyfikowania PLD-Guide.
może być nawet w php z użyciem php-domxml. Nie używałem
tego ale z opisu wynika że jest to moduł DOM XML.
Czyli wszystko co byłoby potrzeba do wygodnego zrobienia takowego
interfejsu jak ktoś się już rzeczywiście uprze robić w php.

No więc proszę bardzo ja mam wymagania co do tego systemu,
(który, coraz bardziej jestem tego pewnien, istnieje dopiero
w Twojej wyobraźni i to jeszcze nie do końca):
mianowicie chcę żeby backendem był nadal cvs z PLD-guide.
Ma być tak: frontend www ma osobne konto w cvs i swoją
własną autoryzację (żeby każdy piszący nie musiał mieć własnego
wjazdu do cvs tylko korzystał jedynie z www). Frontend
prezentuje ładnie treść, pozwala ją edytować i commitować.

I tyle, skoro już musi być frontend www, niech będzie, ale niech
korzysta z cvs i xml. Dzięki temu ten sam dokument pozostanie
dostępny z poziomu dowolnych innych narzędzi.

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)