php 4.1.2 vs. 4.2.1

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 14 Cze 2002, 23:41:04 CEST

On Fri, Jun 14, 2002 at 11:15:41PM +0200, Przemek Piotrowski wrote:
> a) skąd wziąć libgcc_s? gcc3?
> (nie ma go w ra, a 4.2.1 ma tam ponoć trafić)

Już kloczek napisał - weź to z ra-test, nie nest ani nest-test.

Aha, dobrze by było sprawdzić 4.2.1-2.1 (rel mogę podbić do 3, ale to
jest do przetestowania - u mnie działa) - a konkretnie działanie
session, session_mm w php dla apache i php-cgi. Reszta się nie zmieniła
od 4.2.1.
Ta wersja ma nieco lepiej rozwiązaną sprawę semafora dla mm - było sporo
skarg na niemożność uruchomienia php-cgi w wersji 4.1.x bez zmiany
konfiguracji.

> b) czy gcc jest faktycznie potrzebne? na tej maszynie
> nie kompiluję niczego, php-devel jak widać też nie
> miał być instalowany

libgcc z gcc 3, nie samo gcc. Ale to dotyczy tylko wersji z nesta.

> ps. 4.1.2-5 zachowuje się w dosyć dziwny sposób:
[...]
> PHP Warning:  Invalid library (maybe not a PHP library) 'xml.so'  in Unknown on line 0
[...]
> natomiast jak zahaszuję odwołania do xml.so, to:
>
> ppiotr w prot:~/xml$ grep xml /etc/php/php.ini
> ;extension=xml.so
> ;extension=xml.so
> ppiotr w prot:~/xml$ ./xml2cokolwiek.ph dane2.xml | head
> (tu normalnie wynik działania skryptu)
>
> xml2cokolwiek.ph intensywnie korzysta z biblioteki xml,
> więc php musiało ją sobie załadować, pomimo braku
> odpowiedniego wpisu w php.ini...

Bo to było skopane - xml wkompilowane statycznie, a jako moduł xml.so
jakieś niewiadomoco... W 4.2.1 jest poprawione.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/