Dokumentacja przez www.

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Czw, 13 Cze 2002, 19:35:02 CEST

Radosław Kintzi <rakin w tenbit.pl> writes:

> Inną rzeczą jest dyskusja nad tym czy cvs i xml jako bazodanowy
> engin, to technologie odpowiednie.

Nie bardzo, zdaje się że są specjalizowane bazy do tego,
ale nie mamy takowych. Ale lepsze to niż trzymanie
dokumentu w bazie sql.

> Każdy dokument xml można przedstawić w postaci drzewa, którego
> wierzchołki (różnych typów) mają specyficzne atrybuty i mogą
> przechowywać tekst.

Inaczej: dokument xml to jest właśnie to drzewo.
Natomiast często się je "serializuje" do postaci płaskiego pliku
tekstowego.

> Tak więc te dokumenty (które już istnieją) można trzymać w pliku
> tekstowym, lub w postaci drzewa (np. w bazie sql, choć sql to raczej
> do przechowywania drzew raczej się nie nadaje).

Ano właśnie.
Oczywiście można trzymać w sqlu. Drzewa da się implementować
nawet w bashu. Tylko nie jest to najszczęsliwsze narzędzie.

[...]

> Nie wiem czy mówimy tutaj o tym, co znajduje
> się w module PLD-doc i nie wiem jak ten modół teraz wygląda.

Najważniejsze części zostały przeniesione do PLD-Guide

> Kiedyś jednak
> tam zajrzałem (gdy potrzebowałem przykładu jak pracować z dokumentami)
> i to co tam było, to nic innego jak drzewiasta baza danych z dokumentami.
> Te drzewa kodowane są w postaci katalogów. Nic nie stoi na przeszkodzie,
> by w tych katalogach trzymać dodatkowe informacje o stanie dokumentacji.

Można również trzymać te informacje w samym dokumencie.
Przewidziano i to w docbooku i są odpowiednie tagi.

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)