UPS

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 14 Cze 2002, 18:45:25 CEST

Witam,

Wczoraj mieliśmy rewolucję na serwerowni, która skończyła się między
innymi przełączeniem UPSa do innego serwera. Dzisiaj skonfigurowałem
oprogrmaowanie do tego. Wcześniej używałem program producenta (etad),
ale że mnie nie zadowałał, to dzisiaj zainstalowałem nuta.
Udało się, ale okazało się, że UPS w PLD wymaga trochę ręcznego
dłubania.
Po pierwsze w nucie /etc/sysconfig/ups zamiast zawierać tylko
konfigurację zawiera kawałki skryptów. IMHO można by to było zrobić
lepiej.
Po drugie, żeby kotrola UPSa miała sens trzeba poprawić
/etc/rc.d/rc.shutdown. Czy ten plik ma chociaż %config(noreplace)?
IMHO powinien on szukać jakiegoś rc.upsdown i go odpalać, a ten
rc.upsdown przychodziłby z pakietmai zawierającymi demony obsługi UPS.
Po trzecie nut instaluje się z %{_prefix} ustawionym na /usr. Więc jeśli
/usr jest na osobnej partycji to o wyłączeniu UPSa w rc.shutdown trzeba
zapomnieć, chyba że się go gdzieś przekopiuje...

Podsumowując: w PLD obsługi UPS jest praktycznie brak i wypadałoby to
poprawić, szczególnie że dla wielu to dystrybucja głównie serwerowa.

Pozdrowienia,
        Jacek