Cotygodniowa seria dziur

Pon, 17 Cze 2002, 22:01:38 CEST

On Mon, 17 Jun 2002, Jacek Konieczny wrote:

> Zgadzam się z tobą, ale nie chciałem od razu tak "z grubej rury". Myślę,
> że moje rozwiązanie mimo, że nienajlepsze jest lepsze niz to co było.

Jacek chodzi o drobny szczegół. Poprstu mamy trochę rzeczy d facto
zależnych od modułów kernelowych. Ot choćby rzeczy używajace bibliotek
alsowych. Tak samo jak w pozostałych przypadkach tu też możnaby przyjąć że
brak jest tego powiązania. Owszem tworzy to pewien brak w zależnościach
ale konsekwentnie wdrażony we wszystkich możliwych miejscach nei wzbudza
negatywnego odczucia o brak konsekwencji :)

Ogólniesze zamysł/założenie żeby takich powiązań nie naności na graf
zalezności ma swoje dobre strony choćby w myśleniu o tym własnie aspekcie
(dzięki temu możesz każdy taki napotkany przypadek traktować z góry tak
samo .. wiesz że muszisz zsam zadbać o włąsniwe powiazania :). Sprawa jest
delikatna i z lekka finezyjna, wymagająca IMHO jakiegoś konkretnego i
konsekwentnego rozwiązania. Jednym z możliwych do przyjęcia jest włąsnie
nie ruszanie tego w żaden sposób zanim nie znajdzie się kiedyś
eleganckiego i jednoznacznego rozwiązania :)
Usunięcie tej dronbnej niekonsekwencji wobec faktu możliwści posiadania
kilkiu zainstalwoanych kerneli i dzialającego kernela akurqwt bez
zainstalowanego helpera de facto nic nie wniesie .. tak samo jak i
wstawienie powiązania na sztywno jak to jeszcze jest do tej pory (w
zasobach ftp :).

Wobec powyższewgo o ile nikt nie "oświetli" powyższego jakimś nowym
podejściem tak jutro przed południem postaram się usunąć tą szczątkową
(IMHO) niekonsekwencję w postaci Conflicts zostawiajac tutaj kompletny
nbrak powiązania.
To co jeszcze możnaby zrobić to dodać w svglib %verifyscrip w którym
sprawdzane byłoby czy w zasobach działającego kernela jest wkompilowane
bąć leżace, a nie załadowane nawet ale w module wsparcie w postaci modułu
jhelpera .. o i to mogłoby zapewne poprawić sytuacje dostarczajć gotowego
diagnostycznego narzędzia (rpm -V svgalib) pokazującego w razie czego że
właśnie działający system nie wspiera potrzebnym kodem helpera działania
biblioteki svgalib.

Koments ?