AUTH dołączony do paczki sendmail'a - dlaczego nie ?

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Czw, 7 Mar 2002, 16:52:57 CET

On Thu, Mar 07, 2002 at 03:19:09PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
[...]
> Co do wymagań pakietów cyrus-sasl-cośtam - o ile pamiętam z testów które
> kiedyś robiłem, przy braku pakietów odpowiadających odpowiednim metodom
> sendmail działa, ale po prostu nie obsługuje tych metod.
> Więc zamiast patcha z bcondem proponuję dodać LOGIN do podstawowego
> sendmail.mc i wyrzucić Requires: cyrus-sasl-{plain,login} - metody
> będzie się włączać po prostu instalując odpowiednie podpakiety
> cyrus-sasl.

Dobra, w sumie to ani ziembi, ani grzeje. Sendmail cały czas był gotowy
do auth tylko to nie było w configu włączone - bcondy są ponieważ
myślałem, że jak jest "auth on" to trzeba z tego korzystać - wiem, myliłem
się ;) Więc można to dać na stałe. Mam również nadzieję, że nie zostałem
przywiązany do sendmail.spec i żądany efekt osiągnąłem - zainteresowanie
nim (czy on u nas będzie chodził z usera?! - ja jestem za mały na
podejście do tego). Także feel free to correct me ;)

> BTW: sposób nakładania tego patcha jest _paskudny_ - modyfikuje
> sendmail.mc w rpm/SOURCES zamiast jego kopię instalowaną do BUILD!
> Nie róbcie takich rzeczy!

W sumie takie było moje założenie i nie bardzo wiedziałem jak to zrobić
inaczej :)

> Jako ćwiczenie domowe proponuję pakiet zbudować dwa razy przez rpm -bb
> po zainstalowaniu źródeł.

Pfff... cp ~/CVS/SOURCES/sendmail.nc ~/rpm/SOURCES/sendmail.mc ;)

(nie raz przez to przechodziłem - co drugą kompilacje plik wracał do
pierwotnej formy ;))) )

--
Jarosław Kamper	  	         jack w jack.eu.org	           UIN: 35713516
http://jack.eu.org		                  Registered Linux User # 165846