[wslusarczyk@unizeto.pl] Certum CA w PLD

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pią, 15 Mar 2002, 22:30:47 CET

On Fri, 15 Mar 2002, Witek Kręcicki wrote:

> [...]
A moze w PLDowych wersjach wszystkich przegladarek nalezy je stamtad
usunac?

> Niestety, zazwyczaj sa to certyfikaty
> 'miedzynarodowych' firm certyfikujacych typu Verisign. Dlaczego Root CA
> Certum nie mialby byc? Chyba mozna zalozyc ze najwiekszy (dane niesprawdzone
> i niepewne wiec sie nie pytajcie skad) polski wydawca certyfikatow jest
> godny zaufania? szczegolnie patrzac na osobe nadawcy tego listu :)

Tak, tylko kto i na podstawie jakich argumentow/przeslanek/testow itp. ma
decydowac ktory certyfikat jest godny zaufania, a ktory nie?

Dlaczego np Certum ma byc a np Signet nie?

Poki nie mamy w PLD okreslonej jasno polityki certyfikacji,
imvho decyzje o zaufaniu badz nie certyfikatom poszczegolnych firm
nalezy pozostawic uzytkownikom.
Decyzja o zaufaniu powinna byc podjeta na podstawie merytorycznych
przeslanek, fakt ze Wojtek Slusarczyk jest w Certum jest okolicznoscia
sprzyjajaca, ale nie moze byc jedynym argumentem za.

M.

-| == PLUG - Sad Kolezenski  -         http://www.linux.org.pl/ == |-