[wslusarczyk@unizeto.pl] Certum CA w PLD

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Sob, 16 Mar 2002, 08:17:09 CET

On Sat, 16 Mar 2002, Wojtek Kaniewski wrote:

> fajnie. nie wiem jak inni, ale ja zainteresowałem się pld głównie
> dlatego, że ma praktycznie wszystko, co może być potrzebne
> użytkownikowi. czyżby to się zmieniło? może pora zmienić dystrybucję?

Nie o to chodzi, zeby PLD nie mialo czegos co jest potrzebne
uzytkownikowi, lecz o to by zastanowic sie czy tworcy PLD moga
i maja prawo decydowac komu kazdy uzytkownik PLD ma ufac.

Mozna zrobic to tak, ze przegladarki dostarczaja plik certyfikatow
pusty, natomiast istnieja pakiety z poszczegolnymi certyfikatami,
wraz z "oskryptowaniem" instalujacym dany certyfikat w sposob zapewniajacy
widocznosc tego certyfikatu ze wszystkich przegladarek.
"Oskryptowanie" powinno przypominac nieco rc-inetd czy tym podobne.

Np niech bedzie cert-thawte-1.0-1.noarch.rpm, cert-verisign-1.0-1.noarch.rpm,
cert-certum-1.0-1.noarch.rpm, czy cert-signet-1.0-1.noarch.rpm, zainstalowanie
takiego pakietu zainstaluje certyfikat gdzie trzeba.
W %description powinno byc opisane co to za certyfikat, jakiej firmy itp.

Wtedy PLD certyfikaty dostarcza, ale to instalujacy PLD _swiadomie_
decyduje ktorym certyfikatom jego instalacja ma domyslnie ufac.

M.

-| == PLUG - Sad Kolezenski  -         http://www.linux.org.pl/ == |-