[wslusarczyk@unizeto.pl] Certum CA w PLD

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Nie, 17 Mar 2002, 23:48:09 CET

On Sun, 17 Mar 2002, Roman Niewiarowski wrote:

> Jednak jestem za tym aby np w oddzielnych paczkach byly certyfikaty.. juz
> sie tumacze :-)

I wlasnie maja byc. Z opisami w %description skad pochodza i jak sobie je
sprawdzic ze sa prawdziwe, a nie wynikaja z "zabawy" kogos z PLD komendami
OpenSSL'a. Oczywiscie oprocz udostepnianych przez nas certyfikatow
powinien byc udostepniony spec zworcowy, by centra certyfikacji mialy
narzedzie do udostepniania wlasnych certyfikatow "w formacie PLD"
na swoich stronach www czy serwerach ftp.

> zalozmy ze wchodze na strone banku (www.bank.bangladesz.com) dostaje
> zapytanie czy zainstalowac certyfikat i teraz moge go akceptowac albo nie..
> jesli nie zaakceptuje to nie bede mogl wyciagnac z tego banku wlasnych
> pieniedzy, jesli zaakceptuje to ryzykuje ze ten certyfikat byl podstawiony..
> chociazby poprzez wlam na serwer dns w zamiast na 80.45.125.1 adres wskazuje
> na 125.13.44.12.
> Mysle ze dobrze oddalem to czym sie martwie.. poprostu w takich przypadkach
> ryzykuje wlasnymi pieniedzmi...

I raczej PLD-team nie powinien byc za to odpowiedzialny, ze Twoja
przegladarka zaufala certyfikatowi, ktory doprowadzil do "wyssania"
pieniedzy. PLD powinno tylko umozliwic zainstalowanie wlasciwego
certyfikatu.
Zalecanym zrodlem certyfikatow sa CA bezposrednio.
Mozemy zebrac najwazniejsze certyfikaty i je udostepnic, ale musimy
zaznaczyc sposob ich weryfikacji, czy napewno sa wlasciwe.

Btw, to ja nie mam pewnosci czy polityka certyfikacji niektorych CA
pozwala na dystrybucje ich certyfikatow przez innych niz oni sami.

M.

-| == PLUG - Sad Kolezenski  -         http://www.linux.org.pl/ == |-