[wslusarczyk@unizeto.pl] Certum CA w PLD

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Nie, 17 Mar 2002, 11:08:21 CET

Dnia 16 mar o godzinie 15:08:57 +0100, GoTaR napisał(a):

> Wyznawcy spiskowych teorii dziejów na przykład. Co prawda ich # -> 0, a
> #(PLD) jest pewnie funkcją stałą równą 0, ale ja na przykład nie chcę
> mieć certyfikatów amerykańskich.

Ktoś jeszcze? Jaki jest problem z usunięciem niechcianych certyfikatów?
Cały czas dążę do tego, że skoro 1% użytkowników (także potencjalnych)
nie chce mieć paru certyfikatów, to niech je sobie sami usuwają. Nie ma
sensu wprowadzanie do dystrybucji dodatkowych mechanizmów, jeżeli ma
z tego skorzystać parę osób i jeśli to samo można przy niewielkim
nakładzie czasu zrobić ręcznie.

> IMVHO osobne paczki dla każdej firmy. Dzięki takiemu rozwiązaniu dodanie
> nowego certa do distro nie będzie wymagało podbicia rel i wymuszało
> ściągnięcia całej mozilli,

Nikt nie twierdzi, że ma wymuszać. Raz, że to rzadka sytuacja, dwa, że
można dodać nowy certyfikat z okazji nowego release mozilli.

> a inne zainteresowane firmy będą mogły wystawiać właśne paczki.

Mniej więcej tak jest teraz.

> Centra ogólnego zaufania supportujemy przez obecność samych paczek na
> ftp,

Czyli tym firmom PLD jako takie ufa?

> firma z Pcimia musi jednak sama dbać o swoje interesy; taki pakiet nie
> może się pojawić na ftp, bo firma przez domniemanie miałaby
> potwierdzenie z naszej strony.

Dlatego powinny być warunki, jakie musi spełnić firma, żeby jej
certyfikat znalazł się z mozillą. (dla mnie może to byc warunkek "brak
sprzeciwu na pld-devel-*")
Warunk spełniony -> dodajemy certyfikat.

Napisałem, co chciałem, dla mnie EOT

--
-- .- Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --