[wslusarczyk@unizeto.pl] Certum CA w PLD

Pon, 18 Mar 2002, 15:06:54 CET

On Sun, 17 Mar 2002, Marcin Bohosiewicz wrote:
[..]
> Taaaak?
> To Tomku poczytaj o co chodzi z PKI.
> Tu chodzi o to bymy to MY ufali jakiejs firmie a nie ta firma nam.

Zaufamnie jniestety jest potzrebne w obie strony.

> Zadam pytanie inaczej: czy jesli Unizeto bedzie chcialo, zeby Microsoft
> w MSIE zalaczyl ich certyfikat to Unizeto bedzie sprawdzac Microsoft czy
> Microsoft Unizeto?

To MS nasyłą na nich Andersena i ten wykonuje audyt firmy (co włąsnie z
trego co Wojtek mówił ma miejsce). Masz kasę żeby zapłacić AA za taki
audyt ? Czy naprawdę nie wystarcz Ci to że juz zapłaciłłś za część takeigo
audytu w postaci włąsnych podartkół z ktrórych zostaął opłacona
infrastryuktóra do nadzoru firm zajmujących sie certyfikacją ?

> Bredzisz.
> TO NIE O TO CHODZI.

A o co ?

> Nie, nie koniec tematu. NIKT NIKOGO NIE MOZE ZMUSZAC DO ZAUFANIA
> jakiejkolwiek firmie, nawet jesli za nia stoi Wojtek Slusarczyk.

Postawie sprawę wprost: nie ufasz Unizeto ?

> My mozemy dac narzedzia, tzn.
> 1. zestaw skryptow ktory umozliwia trzymanie centralnego repozyterium
> certyfikatow w systmie,

Jak na razie infrastruktora do czegoś takeigo jest wiązana sznurkiem.
Zaporoponowałem konkretne zmiany w tej dziedzienie.

> 2. wzorcowy spec dla roznych CA, ktore jesli chca przygotowac pakiet
> dla PLD, maja go sobie wziac, wlozyc w %define sciezke do certyfikatu,
> zbudowac pakiet z ceryfikatem i umiejscic na _swoim_ www/ftp.

Po co masz robić coś co rzrobia inni ? Za mało masz czasu ?
Kto ma wyznaczać "wzorowość" tego speca ? Myślisz kategoriami "prezydium".

> Mozemy dac przykladowe certyfikaty, ale raczej w /supported.
>
> Pamietajmy, jesli plik certyfikatow jest pusty domyslnie, poprostu przy
> pierwszym uzyciu danego certyfikatu (np. wejscie na strone z ssl),
> uzytkownik zostaje automatycznie zapytany czy ufa certyfikatowi.
> "Wtloczenie" certyfikatu do systemu powoduje, ze to pytanie sie nie
> pojawi, tylko przegladarka uzna od razu certyfikat za zaufany.
> Dlaczego mamy za kogos decydowac komu ufa?????

Proponuję zejść na ziemie i ograniczyć się do jak na razie jedynego
przypadku czyli Unizeto. Jak TPI będzie chciało zrobić coś podobnego nie
ma podstaw do tego żeby potraktoać ich dokładnie tak samo, a zdaje się że
Twój protest może mieć ytutaj zaczepienie (nie musi ale w części może).
Jeżeli tak jest to nie widzę powodówdla których nie mielibyśmy tu
traktołać kogokolwiek nasepnego na innych zasadach.