Zasoby z certyfikatami SSL - miejsce w drzewku katalogów

Wto, 19 Mar 2002, 02:34:12 CET

On Mon, 18 Mar 2002, Marcin Bohosiewicz wrote:
[..]
> 3. do tego pakiety openssl-cert-<nazwa_CA> z certyfikatami,
> gdzie w %verifyscript mozna (a nawet trzeba, wtedy tylko dostarczanie
> certyfikatow ma sens) dodac sprawdzanie autentycznosci
> certyfikatu w danym CA poprzez rpm -V. Padl jeszcze pomysl, zeby pakiety
> z certyfiaktami obecne na naszym ftp byly _podpisane_ przez CA.

Sformułuj jeszcze jasno tak żeby nie tylko mnie przekonać potrzeby
kawałkowanai zasobów ceryfikatów. Po mimo że nawet sam ten schemat
zaproponowałem (openssl-cert-<nazwa_CA>) to nadal przyznam że nie zdaje
sobie sprawy z tego że naprawdę musimy/powinniśmy oodzielać podstawowe
certyfikaty w osobne pakiety.
Zastanów się nad tym. Chdzi o to żeby znaleźć w tym możliwe racjonalne
powody podejmowania decyzji o takim kroku (i jeszcze raz: działania mające
podłoże paranoiczne wogóle tu nie powinny wchodzić w rachubę).

> Wtedy to ma sens, my dostarczamy certyfiaktow i narzedzi umozliwiajacych
> ich weryfikacje, a CA moga rowniez same dostarczac pakiety z
> certyfikatami, my przygotowalismy tory, CA wprowadzily pociagi.
>
> Jutro napisze cos wiecej, ale Macintosh G4 na pierwsza komercyjna
> instalacje portu PLD na PPC czeka i dopomina sie rpmow ;)

Kwestia wypracowani standardu weryyfikacji root kluczy CA to jest osobna
sprawa i też niewątpliwie warto bezie mieć i tu dobry schemat.

Tak czy inaczej wynik wątków z root kluczami CA ma o tyle pozytywne efekty
że wychodzi na to ze beziemi dzieki trtemu mieli jasne i standardowe
mechanizmmyperowanai na tego typu zasobach .. czego chyba raczje nie ma w
innych dystrybucjach :)