pioklo: SPECS anti_sniff.spec,1.3,1.4

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 19 Mar 2002, 14:42:38 CET

On Tue, Mar 19, 2002 at 02:23:35PM +0100, Artur Frysiak wrote:
> [...]
To zależy czy "antisniff" jest plikiem, czy katalogiem (którego indeks
ma być wyświetlony).

> Jaką normą ? Możesz podać wystawce tej normy oraz gdzie moge przeczytać
> jej treść. Nie chciałbym w przyszłości robic takich błędów.
Nie wiem jak o tym mówią normy, ale odwołanie do katalogu bez "/" na
końcu nie ma sensu. Wyobraź sobie sytuację, że masz pod
http://host/katalog/ następujący index:

<HTML><BODY>
<A href="link.html">zobacz tu</A>
</BODY></HTML>

Jeżeli ta strona będzie załadowana jako "http://host/katalog/" to link
wskaże na http://host/katalog/link.html, jeżeli "http://host/katalog",
to na http://host/link.html. Klient nie jest w stanie inaczej niż po "/"
odróżnić katalog od pliku.

A to, że błędne linki (bez "/") działają wynika z mechanizmów w apachu
--- jeśli jest odwołanie do katalogu, bez kończącego "/", to ten zwraca
kod "301 Moved Permanently" z nagłówkiem "Location" wskazującym właściwy
URL. To działa, ale niepotrzebnie generowany jest dodatkowy ruch.

Pozdrowienia,
	Jacek