security w PLD

Śro, 20 Mar 2002, 18:11:11 CET

On 12 Mar 2002, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> [...]
> http://online.securityfocus.com/advisories/3944
> http://online.securityfocus.com/advisories/3943
> http://online.securityfocus.com/advisories/3941
> http://online.securityfocus.com/advisories/3940
>
> lista podatnych pakietów:
> zlib    (poprawiony w cvsie ale na moje oko zburaczony gdzieś wcześniej
>          pomiędzy rel 25-30, może 1.1.4 będzie ok)
> rsync   (dziurawy; fix - update do 2.5.3; zawiera zmodyfikowanego zliba)
> rrdtool (dziurawy; fix - prawdopodobnie linkowanie dynamiczne z systemowym
>          będzie poprawne (wygląda na to, że nie było modyfikacji w tamtejszym

Zrobione.

> freeamp (dziurawy; fix - patchowanie wewnętrznego zliba)

Poszło na buildery.

> netscape(dziurawy; fix - czekanie na netscape.com)

Szkapę najchętniej bym wywalił. W końcu mozilla w niczym raczje nie
ustępuje szkapie. Przy okazji odpadłoby używanie libstdc++-compat.

> vnc     (dziurawy; fix - używanie systemowej lib patchowanie wewnętrznego)

Poszło do przebudowania.

> kernel  (dziruawy 2.2 jak i 2.4; fix - zrobienie łatki poprawiającej
>          wewnętrzną implementację zliba)
> rpm     (dziurawy; fix - patchowanie wewnętrznego zliba)
> gcc     (afaik używa własnego zliba; fix - linkowanie dynamiczne z systemowym)

Nasz gcc wogóle nie ma śladów używania zliba (przynajmneij tak wynika z
buildloga).

> aide    (dziurawy; fix - rekompilacja z poprawionym zlib (statycznie się linkuje)
> sash    (dziurawy; jw)

Zrobione.

> * radiusd-cistron
> http://online.securityfocus.com/advisories/3926
> http://online.securityfocus.com/advisories/3918

tego jak na razie na ftp nie mamy.

> fix - update do conajmniej 1.6.6
>
> * uucp
> http://online.securityfocus.com/advisories/3880
> http://lwn.net/alerts/Debian/DSA-079-2.php3
>
> fix - dodanie łatki od autora

Tego też.

> * enscript
> http://lwn.net/alerts/Debian/DSA-105-1.php3
>
> fix - być może update do 1.6.3 (z tym, że to jest beta)

Zrobione.

> * ghostscript
> http://www.cs.wisc.edu/~ghost/doc/AFPL/new704.htm
>
> fix - update to 7.04

w commit logu jest:

revision 1.78
date: 2002/03/14 11:40:34;  author: wrobell;  state: Exp;  lines: +5 -1
- will compile, when find_devs madness is resolved
- nfy

Co tu jeszcze brakuje ?

> * fileutils
> http://isec.pl/vulnerabilities.html#0002
>
> mamy poprawione w cvsie

Jest juz na ftp.

> * tmpwatch
>
> poprawione w cvsie (oj, tu to po prostu wstyd)

jw.

> * listar/ecartis
> http://isec.pl/vulnerabilities.html#0001
>
> fix - przejście na snapshot ecatris
>
> Być może są jeszcze jakieś buraki ale jakoś nie kojarzę aktualnie.
>
> ps. kto ma ochotę niech poprawia

Wychodzi na to że to zostały tylko listar i ghosctipt. Mógłby ktoś
zrobić listara kto się orientuje w tym pakiecie ?