security w PLD

Czw, 21 Mar 2002, 17:48:02 CET

On Thu, 21 Mar 2002, Cezar Cichocki wrote:

> VTAM!
>
> On Wed, 20 Mar 2002 22:43:31 +0100 (CET)
> Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:
> [...]
>
> UUCP jest stare ale jare. Znam dosc duzo systemow ktore wykorzystuja UUCP
> zarowno do dzialanosci natury "ogolnej" (tzn przepychanie poczty i newsow)
> jak i do np przesylania danych pomiedzy maszynami produkcyjnymi. UUCP jest
> niezastapione w wypadku systemow nie majacych dostepu stalego do sieci
> (mozna im wtedy przygotowac paczke z pracami do zrobienia, czyli jak to
> niektorzy poetycko okreslaja: "wyslac joba" ;) )

Cezar OK ale poprostu tym pakietem musiałyby się zając lepiej osoby
zaimnteresowane. implementacjs obsługi UUCP jaka jest w pakeicie uucp nie
należy do za bardzo bezpiecznych. Mówiac inaczje jest to pakeit który
niepoprawnie skonfigurowany mozę być jednym z większych zagrożeń w
systemie.
Tzrebaby poprostu popracować wiecej nad przykłądowymi konfiguracjami
realizującymi poszczególne typy zadań i poprześwietlać samo uucp pod
kontem nadal jeszcze bezpieczeństwa. tak czy inaczej jeżeli pakeit bezie
uzywany to o jego kondycję nie ma co sie martwić.