zegar i jego rozdzielczość

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pon, 25 Mar 2002, 16:22:16 CET

W /usr/src/linux/include/net/pkt_sched.h mamy możliwość ustawienia  co
jest wykorzystywane jako źródło czasu przy kolejkowaniu pakietów.

Możliwe są ustawienia (w kolejności dokładności):
PSCHED_GETTIMEOFDAY
PSCHED_JIFFIES
PSCHED_CPU

Standardowo jest:
#define PSCHED_CLOCK_SOURCE     PSCHED_JIFFIES

Dosyć dokładne i uniwersalne. Najlepszym ustawieniem jest jednak
PSCHED_CPU. Aby to móc ustawić należy mieć procesor z RTDSC (/proc/cpuinfo
musi w flagach mieć tsc) - AFAIK to spełaniają to wszystkie i686. Nawet
stary PPro, którego mam ma tą flagę. Wydaje mi się, że na tej arch można
to spokojnie włączyć. Nie wiem jak jest z i586, bo już żadnego nie mam. na
i486 nie mam tsc.

Mam przekompilowane jajko na k7 z tym ustawieniem i ładnie chodzi. Gdzie
indziej nie mam jak testować...

Opinie?

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...