Qmail +relaying

Śro, 27 Mar 2002, 00:06:42 CET

On Tue, 26 Mar 2002, Michał Margula wrote:

> Od kiedy maildira się blokuje w jakikolwiek sposób???

A czy ja takiego twierdze że się blokuje ?
Twierdzę właśnie że to co włąsnie decyduje o użyciu maildir to brak
wykonywania tych operacji co właśnie poweduje zmniejszenia ilości
operacj I/O bo to właśnie jest wąskim gardłem,a nie ilosć pamięci czy
prdkość transmisji w podsystsmie I/O. Zauważ że typowo przy dyskachc SCSI
jakei np. dostarcza Sun jednym z ważniejszych parametów jest nie pedkość
transjisji tylko właśnie ilość I/O requests per sec danego dysku.

> Na moim małym serwerze jest raptem 1000 kont, ale logowań do poczty jest
> kilka/kilkanaście na sekundę. Uważasz, że to nie ma znaczenia - przejrzeć
> katalog a przeczytać CAŁEGO mboxa?

Na Linuxie może mieć to znacznie bo tu nie masz wpływu na rozmair cache na
pliki i na zawartości katalogów. Przy wolnym połączniue i tak większe
opóźmienia pwstaną przy po sieci komunikacji niż przy nawet sporym ruchu w
podsystemie I/O. W ogólności nawet przy takiech wielkościach ruchu jaki
masz różnica jest jeszcze za mało odczuwalna, bo ta zaczyna się tak de
facto w przypadku PeCetów pojawiać dopiero przy dzisiątakch/setkach
operacji na sekundę w systemie pocztowym. Można to jeszcze i tak przesunać
tą granicę uzywajać RAID i przy kilku setach na sekundę pojawia się
bariera ilości I/O requests per sec na kanał SCSI/FCA co te można jeszcze
dalej skalować zwielokratnuiając ilość urządzeń. Dalej jeszcze ratunkiem
na zapchanie I/O jest stosownie maindira z indeksami (wtedy pobranie np.
stanu konta pocztowego wymagać będzie już nie dziesiątek czy setek
operacji I/O co w zasadzie pojedynczch sztuk takowych).
Tak czy inaczje kwestia maildir vs. mbox jest kompletnie nieistniejaca w
przypadku nawet średniej wielkości systemów pocztowych o jakiech mówisz.