rpm 4.0.4

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pią, 29 Mar 2002, 12:34:17 CET

On Thu, Mar 28, 2002 at 09:51:33PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> Zacząłem mu się przyglądać - i:
> - po co rpmb jest linkowane statycznie? Jest niepotrzebnie wielkie,
>   a rpm-build i tak wymaga rpm-lib

Nie musi być, a właściwie nie powinien być linkowany statycznie.

> - po co w rpm-utils wielkie, statycznie linkowane rpmd, rpmi, rpmk,
>   rpmq? Z tego co widzę pełną ich funkcjonalność ma /bin/rpm... więc
>   w ogóle ich obecność nie ma sensu(?)

Tu objawia się niedokończone rodzielenie funkcjonalności na poszczególne
binarki. Jeff zrobił rpmd, rpmi, rpmk, rpmq ale nie usunął
funkcjonalności jaką dostarczają te programu z /bin/rpm.
Chyba więc najlepiej będzie usunąć narazie te dodatkowe binarki.

>   Ponadto jest tam zerwany symlink /usr/bin/rpmu.

A to już nie wiem dlaczego...

> - w rpm-utils w /usr/lib/rpm są pliki rpm.daily, rpm.log, rpm.xinetd
>   - przecież w tym katalogu są bez sensu?

rpm.daily i rpm.log właściwie mogły by być wykorzystywane. Ale co do
rpm.xinetd to albo dodać do dokumentacji albo wogóle usunać. To jakiś
pomysł Jeffa na współdzielenie bazy rpma ale z tego co widziałem to
wygląda na dziure w bezpieczeństwie. Ale oglądałem to z 2 minuty.

> - czy warto statycznie linkować rpm2cpio?
>   (po wywaleniu rpm[dikq] byłby to jedyny program linkowany z rpm-lib
>    w pakiecie rpm-utils, ale rpm-lib ma 700kB, a dynamicznie linkowane
>    rpm2cpio miałoby o jakieś 1500kB mniej niż statycznie linkowane)

Czasem może to być jedyne wyjście z sytuacji. Ale wymagało by to jeszcze
statycznego cpio. Zresztą jest rpm2cpio.sh które do ratowania wystarczy.
Wniosek: można linkować dynamicznie.

> - $ rpm -qf /usr/lib/rpm/rpmdiff  /usr/lib/rpm/rpmdiff.cgi
>   rpm-build-4.0.4-0.50
>   rpm-utils-4.0.4-0.50
>   rpm-build-4.0.4-0.50
>   rpm-utils-4.0.4-0.50

IMHO do utils.

> Nadal (dotyczy też 4.0.2) w rpm.macros jest:
> %_sharedstatedir %{_prefix}/com
>
> Wg FHS powinno być raczej /var albo /var/lib (nie wiem czy dla
> _localstatedir lepsze nie byłoby też /var/lib, ale to już jest
> używane w niektórych specach jako /var).

Skoro tak mówisz. :-)

Jak masz ochotę to wykonaj te zmiany. Ja tam napewno dziś nie będe
zaglądał.
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/