Położenie PLD-Guide

Czw, 2 Maj 2002, 11:18:01 CEST

On Thu, 2 May 2002, Tomek Orzechowski wrote:
[..]
> Nie ściąga się, ale dopiero od kilku dni. Kloczek zmienił prawa do
> passwd, users, readers i writers AFAIK. Tak czy inaczej mam te pliki
> sprzed kilku dni, każdy mógł je ściągnąć po rsyncu...

Swoją drogą sprawa i tak nie jest do końca rozwiązana.
Zachowuje się to dość dziewnie i przyznam że nieco zgłupiałem jak
zobaczyłem co musiałem żrobić żeby to zblokować.
Prawdopodobnie po mimo tego co zrobiłm i tak jakoś da się dalej ściagać te
pliki.
W konfiguracji modułu po stronie rsync serwera wymienia się w exclude jaki
pliki mają być nieserwowane. Wystarczy niemniej nie ciagnać moduł tylko
podkatalog (w tym wypadku ::cvs/CVSROOT) i już exclude idą w krzaki.
Jeżeli ciągnie się moduł (::cvs) to exclude działa. Linijki z exclude są
od poczatku kiedy stoi tam rsync serwer.

Kolejna sprawa. rsync serwer działa z nobody i jest to wpisane w
konfiguracje na poziomie inetd i na poziomie pliku konfiguracyjnego rsync
serwera. Owe trzy pliki mając root.root/440 *dają sie ściagnąć i tak* :>
Dopiero po zmianie na cvs.cvs/440 rsync przestaje to serwować. Dostęp do
odczytu do tych plików musi mieć cvs serwer czyli musi być tam cvs.cvs ale
dlaczego przy root.root/440 rsync serwer to spokojnie serwował nie mam
pojęcia do dziś :|