php-4.2.0-2

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 2 Maj 2002, 18:24:15 CEST

STBR do /test i zapraszam do testowania.

Pojawiło się przy tym kilka problemów, na które nie jest przygotowana
konfiguracja w PLD:

- moduł wddx.so wymaga, żeby session.so było wczytane wcześniej, inaczej
  są "unresolved symbols" (wystarczy wpisać w php.ini extension=session.so
  przed extension=wddx.so, ale php-module-install o to nie zadba)
  session można wrzucić statycznie do libphp_common.so, ale to
  niekoniecznie dobry pomysł (vide problemy z session+mm w wersji cgi);
  ale dla odmiany nie jestem pewien, czy session+mm działa poprawnie
  przy dynamicznie ładowanym session (session-mm wygląda na "moduł
  w module")

- oddzielne pliki konfiguracyjne dla różnych SAPI wydają się potrzebne:
  są moduły, które mają sens dla wersji cgi/cli, a nie webserver (np.
  ncurses, readline), są też takie, których wręcz nie można używać
  w wersji webserver (pcntl - jak w jakiejś następnej wersji przestanie
  segfaultować). Czy w php.ini można wpisać jakieś "include
  php_common.ini" (ze wspólnymi ustawieniami)?
  Do tego przydałaby się w php-module-install możliwość rejestrowania
  modułów dla wszystkich SAPI lub tylko wybranych.

Jeszcze do poprawki jest php-module-install - stwierdziłem, że po raz
kolejny coś mi zmieniło prawa do /etc/php/php.ini (na 0600 - pomimo
tego, że root ma umask 022). Okazuje się, że php-module-install robi
tak przy odinstalowywaniu modułów. php w Apache to nie przeszkadza, ale
php-cgi już tak.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/